Dagens middags tips

Tänkte gå ut och handla lite till dagens middag. Idag får det bli lax! Mmm så gott!
Ska steka laxen i ugnen i ung 20 min. Först kryddar jag lite med salt och peppar! Sedan ska jag göra den här såsen till:

Apelsindressing:
2 dl matyoghurt
rivet skal av 1/2 apelsin
2 tsk flytande honung
2 krm salt

Till detta ska jag också göra en krämig potatisgratäng! :-) Visst låter det som mycket men det är ju fredag idag!
Potatisgratängen är lätt att göra, skiva potatis (passa på att krydda den ordentligt innan) Sedan varvar du potatisen med löken. Till sist avslutar jag med grädde...mmm så gott. Ev. ost on top of it :-)

Har ingen kamera att fota med, får bli en annan gång! Ska sätta igång nu!

Ciaoo //Emina


Kommentarer
Postat av: emina

såsen till var inte alls god till maten! Tar man bort saltet är det gott till frukt istället!

2008-12-07 @ 00:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0