Här kommer skatteåterbäringen - mot Sherwoodskogen! =)

Jag trodde inte det var sant när jag kollade kontot; jag hade äntligen fått mina skattepengar idag! Skatteåterbäringen har nog aldrig varit så välkommen som nu för mig. Har grämt mig hela veckan över hur jag ska klara December med alla julklappar som ska köpas och allt man vill göra innan jul och nyår och ja massa grejer. Så gissa om jag blev överlycklig när jag såg att det trillat in pengar på kontot?! Förde direkt över en del av pengarna till ett annat konto, ska ändå försöka spara lite denna månaden.
Mitt konto mådde inte så bra innan. =) Var på väskutförsäljning igår och jag hade bestämt mig för en budget men den sprack ganska snart, hopplös som jag är! Men nu ser allt ganska ljust ut så nu är jag bara glad att jag unnade mig ett par väskor. =)

Kollade på årets julkalender innan på svt.se. Den verkar jättedålig tycker jag. Jag får ingen julkänsla alls av den som man brukar få när man tittar på den. Den är så grå och trist och jättelöjlig, inte ett dugg julig och mysig. Där kan ju de som gjort årets julkalender sitta med "skägget i brevlådan", haha, för den är såå usel.

Jag har nästan blivit lite beroende av te. Det är så himla gott med en varm kopp te och en klick honung i. Drack ett helt underbart te för ett par veckor sen på ett fik här i stan som heter Brogyllen (det är ett klassiskt kondis med gammal och ny inredning och helt underbara bakverk, älskar det stället). Teet hette Club 52 med smak av champagne, jordgubbar och grädde. Det var ljuvligt att dricka! Man fick det serverat i en tekanna så det räckte till 3-4 koppar, väldigt generöst och väldigt gott.

Har ni tips på nårra tesorter som är goda och lite annorlunda?

Dags för te, haha!

//Carin

Kommentarer
Postat av: emina

Måste erkänna att jag också är lite beroende av te, tidigare har det alltid varit kaffe, några koppar om dagen. Nu är det istället te mm varmt och gott med honung och några droppar citron i! Jag dricker nyponte, koffeinfritt är det, så det passar mig bra på kvällen! Är dålig på att variera...fick nåt te av min syster, men det var någon örtblandning, gott och bra mot magen!

2008-12-04 @ 20:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0