Ika i rutan

Kom och tänka på ett lustigt barnprogram idag som gick på tv när man va liten: Ika i rutan. Kom även och tänka på hur härligt knäppt programmet egentligen var och att det ens fick vara ett barnprogram. Hon hade ju ett skelett som bästa kompis; Åke. Haha, jag menar hur normalt är det på en skala?! Fast det kan ju ha varit det som var grejen, att det var meningen att det skulle vara sådär lite mysigt knäppt för o få det onormala lite mer normalt och vänja barn vid att människor kan vara roliga trots viss egensinnighet...





Minns särskilt den här skelettdansen:

http://www.youtube.com/watch?v=6svXfpjRMGY

(gick tyvärr inte att lägga in klippet)


Ett annat lustigt barnprogram som jag gillade var Pippi Pelikan. En tokig fågel som far runt i Stockholm.
Eller Skrotnisse, massa läskiga gubbar på en skrotgård.
Haha, kul med såna här gamla barnprogram man minns!

//Carin


Kommentarer
Postat av: emina

barnprogram? hehe nästan lite läskigt!

2008-12-10 @ 19:48:56
Postat av: Erica

Skrotnisse alltså! är ju så dåligt så det är bra haha. Kan se på det än idag och skratta på mig för det är så oändligt fult :)

2008-12-11 @ 12:58:31
Postat av: Caroline

Åh, jag älskar Ika i rutan! Men jag håller med, det var riktigt läskigt samtidigt... Och Pippi Pelikan har jag också youtubat (haha, snyggt verb) på, snacka om nostalgi! :D

2008-12-11 @ 19:13:35
URL: http://salacious.blogg.se/
Postat av: Carin

Hehe, kul att det är fler än jag som minns dessa knäpproliga barnprogram. Skrotnisse var fult jag men ändå lite mysigt på nåt sätt för det var riktiga dockor. Och Pippi Pelikan var ju helt tossig! =)

2008-12-11 @ 21:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0