Måndag

Hello!!
I helgen hade jag fullt upp med IKEA-besök, julshopping, städning, mys med pojkvän, filmtittande och julbord. Blev inget pluggat dock, vilket hade behövts. Har tenta nästa vecka. =( Men jag ska sitta på bibblan nästan varenda dag denna veckan och nästa vecka så jag får nåt gjort. Går inte så bra för mig att sitta hemma och plugga nämligen, kommer på hundra andra saker att göra än att just plugga. Inte bra. Därför går jag till bibblan. Fast det är ganska skönt att sitta där och plugga, man uppskattar sitt hem mycket mer när man kommer hem.

Verkar som att det går vinterkräksjuka nu och jag vill verkligen inte bli sjuk. Tvättar händerna så ofta jag kan och undviker folk med barn som är sjuka. Min mamma och lillebror var sjuka en dag var i helgen så tur att man inte är där just nu. Ska hem till dem i helgen, men hoppas att det gått över till dess och att inte pappa blir sjuk också för jag ville verkligen inte ha nån magsjuka. :-S Särskilt inte denna helg, vi ska ju ha försenad inflyttningsfest/luciafest hos T på lördag, ser fram emot det såå mycket!

Usch va grått och trist det är ute. Ett tips när man känner sig sådär lite nere av allt mörker och trist väder är att tända massa ljus och särskilt doftljus. Doften kan få en på bra humör och få en att drömma sig bort nån helt annanstans. Så mitt tips till er: tänd ljus, koka en kopp gott te och kryp upp i soffan med en filt och bra bok. Eller bjud hem en kompis på en fika eller baka lite julgodis ihop. Finns inget som hjälper så som ett gott skratt och en trevlig stund med en vän.
    
                   
 Doftljus TINDRA från IKEA



Ta hand om er och låt inte mörkret sluka er! ;-)
//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0