Mitt lilla torg

Det händer verkligen grejer här vid mitt lilla torg i Göteborg! Nya affärer och matställen, helt otroligt. Ännu bättre än det redan var. Tidigare i höstas så öppnade ju världens bästa godisbutik 4-gott här. Och i förra veckan såg jag att dett ska öppna ett nytt matställe som heter Paprika jämte Systembolaget, härligt! Och dessutom såg jag idag att det ska öppna en ny fruktaffär! Ska bli så kul o kunna gå dit och köpa massa frukt. Härligt med så många nya ställen och kul att det händer lite vid mitt lilla torg. =)

Imorgon ska jag trimma frisyren litegrann hos Frida på salongen och efter det ska vi käka lunch ihop, ska bli trevligt! Synd att inte Caroline kunde hänga med... Men det tar vi igen en annan gång!

Längtar så till lördag och T:s luciafest, ska bli såå kuuul! Och jag hoppas att Emina kommer så man kan umgås och festa med henne, blir ju inte så ofta annars. Så jag hoppas bannemej hon kommer! Ska bli sååå jäkla skoj, vill ha lördag NU!

Men först ska det pluggas en del innan jag åker hem för helgen på torsdag kväll. Har tenta nästa vecka och lär inte få så mycket gjort i helgen då jag förutom festen även ska jobba. Men än så länge känns det lugnt så det är nog inga problem, har inget annat eftersläpandes så i värsta fall får man göra omtentan, men förhoppningsvis ska det inte behövas.

Vill slutligen tipsa om en jättebra läppsalva som jag brukar köpa. Den heter  Läppsalva Honung och tillverkas av BiOliv (www.bioliv.se). Den innehåller bivax, kamomill och honung. Den har alltså honung i sig vilket ju är välgörande som ni säkert läst tidigare i bloggen av Emina. Den är inte alls som såna vanliga lypsyl man köper i mataffären utan man känner verkligen hur den verkar välgörande på läpparna. Jag märkte skillnad redan första gången jag använde den, helt annan konsistens och känsla. Har ofta torra läppar och särskilt när vädret skiftar från varmt till kallt. Nu har jag jämt min honungsläppsalva med mig. Man kan köpa den i hälsokostbutiken. Funderar även på att testa på deras hand- och fotcremé med honung, den verkar bra.

                                                        

             Läppsalva Honung och Hand & Fot Cremé Honung från BiOliv


Take care!
Kram Carin

Kommentarer
Postat av: emina

oo vilket bra tips! vill ha den läppsalvan! Hittar inte var man kan köpa den här i jkpg, tänkte ska maila! Den verkar så bra! Ibland brukar jag bara ha honung på läpparna för de e så torra!



Japp,,kanke vi ses på lördag, kul! Det va så länge sen vi festade ihop nu!

2008-12-10 @ 19:52:49
Postat av: Carin

Jag tror den finns i de flesta vanliga hälsokostbutiker, typ Life o vad dom nu heter. Så kika bara in på närmsta hälsokost och fråga!

2008-12-10 @ 22:01:30
Postat av: emina

Jag hittade läppsalvan idag på en hälsokostbutik på A6,,mmm vad gott den luktar och är ljuvligt mjuk på läpparna mmmm !! Tack för tipset!!

2008-12-11 @ 22:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0