Gårdagens middags tips!

Hej, tänkte dela med mig av gårdagens recept på laxpudding! Jätte enkel och god maträtt, behövs inte många ingredienser heller! Lycka till om ni väljer o göra detta..och hör av er om det var gott!

Det här behövs:
* 200 g lättrimmad lax, går bra med annan också
*1 stor gul lök
* potatisar
* dill
* 1 ägg
* 2.5 dl grädde
* salt och svartpeppar
* riven ost om så önskas

Börja med att hacka löken och fräs den lite i pannan så den blir mjuk. Skiva potatisen tunnt, jag kryddade den med salt och peppar. Lägg ett lager på botten av en eldfast form och varva sedan med lök och lax och hackad dill.

Sedan fortsätter du att lägga på nya lager med lök, potatis, lax och dill. Avsluta med potatis.

Vispa ihop ägget och grädden och häll det över potatisen. Avsluta med riven ost om du vill. Grädda i ugnen ca. 45 minuter tills allt har fått fin färg och potatisen är mjuk.


Där har ni det om ni väljer o laga detta! Nu ska jag fortsätta ligga i min säng och tvingas titta på fotboll för Amir är här och han  måste se på fotboll! :-) Söndags fotboll..boring...Igår hade vi jätteroligt men det berättar jag om en annan gång.
Peace Love and Happiness!
Kram //Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0