Tenta sucks!

Jag har en tenta imorn, blää. Eller dugga egentligen, men det är jobbigt ändå. Tycker inte alls om tentor. Även att det bara är en liten tenta blir jag ändå smånervös. Som tur är är den bara två timmar och därefter ska jag åka hem till gislaved. Skönt man har det att se fram emot iaf. Jag tycker att tentor är en så konstig situation på nåt sätt. Det känns så onaturligt. I verkligheten har man ju böcker och internet tillhands så man kan kolla upp saker. Jag blir helt paralyserad innan jag har en tenta. Jag går in i nån slags trans nästan. Man liksom avskärmar sig från omvärlden lite. Kan inte tillåta mig att göra nåt annat för att jag borde plugga egentligen, även om jag inte pluggar så mkt som jag borde. Typ som att städa veckan innan tenta är omöjligt. Det är nästan så att man vill det ska synas att jag har lite stökigt för jag tentapluggar. Men sen när tentan är över är det hur skönt som helst att få städa. Det är även skönt att åka bort direkt efter en tenta. Man vill inte va hemma där man ser alla kursböcker och blir påmind om tentan. Nä, man vill bara helt förtränga den tills man får resultaten.

Nu ska jag väl ta och plugga lite till, men det blir nog inte så sent idag. Det är ju trots allt ingen vanlig tenta denna gång.

Ha det bra allihopa!
//Carin

Kommentarer
Postat av: emina

Lärarens roll är att i korta drag lära ut och för att utvärdera detta så måste man ha någon form av redovisningsform för att göra en bedömning så att (eleven) har nått målen. I know it sucks, i verkligheten är vi inte fria individer trots allt...vi är styrda hela tiden, som robotar..



Tycker själv är onördigt med en dugga när ni ändå ska ha en till tenta i slutet, men er lärare har säkert en bra förklaring ;-)

Oroa dig inte,,lycka till,,hoppas det går bra!

Kram



2009-01-29 @ 17:01:06
Postat av: Anonym

Hehe, jo, jag vet att de måste ha ett examinationsmoment för att kolla av kunskaperna. Men jag tycker inte om själva situationen...får alltid skrivkramp...Tycker det är konstigt att man inte kan få skriva tentor i en datasal. Det är mest det jag är stressad över egentligen att jag inte hinner med att svara oftast på alla frågor pga bl.a. jag spänner mig o skriver så sakta.

Men jag är glad ändå för vi kommer inte ha nån mer tenta denna kursen utan bara grupparbeten och det är bra.

2009-02-02 @ 21:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0