United Colors of home..

Var är hemma? Är hemma för dig när du är hos dina föräldrar där du är uppväxt eller i din nya lägenhet eller är det så enkelt så att ditt hem är där du har bott längst? Jag vet inte, hemma för mig kan vara på tre olika ställen, mitt hem här i Jkpg, mitt hem hos mina föräldrar och mitt hem i Bosnien! Jag kan sakna alla tre på olika sätt! Just nu saknar jag mitt hem i Bosnien för det har gått mer än 1 år sen jag var där sist! Jag ser fram emot sommaren för då ska jag åka dit, ligga i hängmattan, dricka något kallt, läsa en bok, njuta av vinden som dras med floden och svaklar mitt ansikte och bara njuta av tillvaron! Inga ord kan beskriva hur gott jag mår och trivs därnere. Alla minnen (de få) jag har och hela min lyckliga barndom finns där...Tyvärr hann jag inte bo där så länge innan vi tvingades att fly, men kan ni fatta vilken känsla jag får när jag kommer dit för första gången varje gång! Visserligen är allt förändrat och förstört nu och kommer aldrig bli som innan, men för mig är det ändå mitt hem nr 1 och alltid kommer att vara!

Tittade lite på bilder nu och delar med mig lite av min hemstad...om ni vill, så vet ni iaf var jag kommer ifrån ;-)
Om inget annat så glöm det!



staden..

 Fikon och vindruvor, nyplockta!
 
Nybyggda moskén i stan och "marknad" där de säljer frukt och grönt.
 Vy över staden
 Nybyggda moskén i min mormors by och kiwi!
Vårat hur, picture taken by Carin :-)
Vår katt som njuter av att ligga under palmen och en nyare bild på huset, bild tagen på hösten 08. Klicka för större bild!
 Hund och katt leker!

Okay,,det får räcka så....Vi hörs snart igen!
Ciao//Emina


Kommentarer
Postat av: Carin

Det ser såå fint ut! Hoppas jag kan/får åka med dig dit någon mer gång.

Hem för mig är också på olika ställen: ett i Gislaved, ett här i Göteborg och även lite hos Tobias i Anderstorp. =) Men det som alltid kommer kännas som det riktiga hemmet är nog i Gislaved där jag är uppväxt och än så länge har bott längst i mitt liv. Fast jag trivs verkligen i mitt hem här i Gbg oxå såklart. Hehe, jag känner mig nästan lite som ett skilsmässobarn ibland, jag har grejer på lite olika ställen och i olika hem och måste packa med mig kläder när jag ska mellan de olika hemmen. Man kan känna sig lite kluven pga det ibland. =)

2009-01-25 @ 12:17:55
Postat av: emina

Ja absolut,du får självklart följa med dit, frågan är hur vi planerar den resan och när! Jag förstår verkligen hur du har det när du ska resa hit och dit, och det är inte lätt! Lätt att förklara det som ett skilsmässobarn..! :-) Jag har också bott längst i Gvd men har inte så mycket "kärlek" för just den staden...Ah, svårt tycker jag...

2009-01-25 @ 14:01:14
Postat av: emina

varför funkar aldrig funktionen där man klickar för att se bilden lite större?? Har varit så ett bra tag nu...jobbigt!

2009-01-25 @ 14:02:21
Postat av: Anonym

fina bilder :)

2009-01-25 @ 18:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0