Four nights in Paris

För en vecka sedan var jag i Paris. Fem dagar i en av de mest charmiga och romantiska städer som finns. Tiden går fort och sen jag kom hem i fredags har det även hänt en del annat...

Men för att börja nånstans kan jag säga att Paris var helt underbart. Det lever alltid upp till mina förväntningar att resa till Paris, en sån underbar och charmig stad. Det är så härligt att strosa upp för Champs-Elyseés mot Triumfbågen, för att sedan fortsätta ner mot Notre-Dame. Därefter spatserar vi vidare mot mitt favoritställe: Eiffeltornet! Älskar den byggnaden, vet verkligen inte varför, men det är nåt med formen och storleken kanske, haha. Eiffeltornet är egentligen inte alls särskilt vacker om man synar den i sömmarna; grå trist färg, stora järnbalkar med massa bultar i och egentligen ganska enkel design. Trots detta är det ändå nåt mäktigt över hela tornet och det är verkligen ett riktmärke och kännetecken för Paris. Je´taime le tour Eiffel! (Har aldrig läst franska så det blev säkert en massa fel där.) =)
Reste till Paris tillsammans med pojkvän, pojkväns syster och pojkväns systers kille. Vi hade det verkligen jättetrevligt ihop! Vi gick på sightseeing tillsammans och var ute och åt superba middagar på kvällarna. Helt enkelt a great time!
Detta var fjärde gången jag var i Paris, men jag tröttnar aldrig. Fast nästa gång får det bli någon ny storstad, kanske Barcelona?!

I tisdags var jag på begravning för min morfar. Det var en väldigt jobbig upplevelse. Min första begravning nånsin. Skulle gått på min farfars begravning för ett antal år sedan, men var magsjuk. Det var så jobbigt att se min mamma och alla hennes syskon så ledsna samtidigt som man själv var ledsen. Speciellt för att min morfar har haft det väldigt svårt på äldre dagar och att min mamma och hennes ena bror har fått kämpa väldigt mycket med honom, men sen blev han sjuk i lunginflammation samtidigt som han fick flera strokar i huvudet och då fanns det inget någon kunde göra längre. Usch, så känslomässigt jobbigt med begravning samtidigt som det är ett väldigt fint sätt att ta avsked på. Man känner att man får ett avslut. Även om sorgen aldrig försvinner så omvandlas den på nåt sätt och man känner sig lugnare.

Har även hänt en del annat jobbigt men det ska jag inte tråka ut er med här.

Nu sitter jag i en nystädad lägenhet och väntar på att min karl ska komma hem så vi kan äta lite god kvällsmat tillsammans. Funderar på att öppna en flaska vin och det kommer nog bli så...rosé tror jag bestämt att det blir. =) Det är sånt man får passa på att göra och njuta av medan man har semester.

Ska lägga upp lite bilder från Paris senare idag eller imorn.

Ha det fint!
//Carin

Kommentarer
Postat av: sara

Halloj bruttor! Vad underbart paris verkar.. vill så gärna åka dit! klart du gillar eiffeltornet din lilla snuskhummer..haha!

Barcelona som nästa stad är ett ypperligt val! helt otrolig stad!! all häftig arkitektur av güell och gaudi.. och för att inte tala om la rambla =)

Det är alltid sorgligt och tungt när någon går bort, hoppas att ni har det så bra det går ändå.

har du haft en bra semester annars?

Hoppas du har det skönt i värmen emina, sola åt mej med! Kramar på er från familjen i jönköping =)

2009-08-03 @ 13:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0