en fantastiskt bra helg i Paris

Tänk så kul jag har haft. Jag har verkligen hittat människor här som jag kan hänga med när som och som dessutom är hur goda som helst. I lördags var vi ute, nästan lite spontant blev det. Efter teatern frågade Tomas om jag inte vill ta en öl, och tidigare under dagen hade Constance frågat samma sak. Två flugor i en smäll, jag hörde av mig till Constance och meddelade om att teatern var färdig och att jag och Tomas skulle sitta vid Madeleine kyrkan och vänta på henne. När hon kom efter en stund gick vi till en spansk bar som Tomas hade hört skulle vara bra och passade bra då mina kläder skrek "español" mina boots, kjol och volangtröjan, tyckte de båda.

När vi kom fram dit runt 21.30 märkte vi att de hade precis öppnat, fotbollsmatchen var igång och det var inte direkt i vår smak. Vi tog oss en drink en gata längre ner och satt där säkert i 1 och en halv timme och pratade.... Efter detta gick vi tillbaka till den spanska baren och stället hade precis börjat komma igång,, matchen var snart slut och fler började rulla in på baren. Vi hittade sittplatser och började beställa...Efter en stund när Constance började tycka att det var för hög stämningen, konstigt folk; tyckte hon att vi skulle vidare...Jag tyckte att det precis började gå mot bättre tider där inne...


Bar español

Vi kom fram till Bastille, det är tydligen hit man ska om man vill ut i Paris. Vi gick till en bar som Constance kände till och där inne var det trångt, svettigt och bra musik. Vi besällde och dansade och kunde utbyta några ord med varandra. Alla var så snälla därinne och gav glada blickar till varandra...helt underbart.

Stället stängde runt 2 tiden (konstigt nog) så vi var tvugna att hitta ett annat, tyckte Constance men inte jag och Tomas för vi båda tyckte att det räckte gott och väl för natten. Fransmännen kan hålla igång, verkligen. Vi gick till ett fastfood, åt och började gå mot Metron. Vad vi inte visste var att Metro stänger redan vid 01.00. Ovanligt på en lördagkväll. Taxi hem för mig och Constance, fick lämna Tomas på vägen hem då han bor i samma riktning. Jag och hon satt en stund nere i vardagsrummet och rökte innan vi gick till våra rum....

Nästa morgon var jag ju lite sliten :)

Jag har fått veta idag att jag är själv hemma hela helgen!! Huset för mig själv! hahha så konstigt! Tur att min kusin från Gbg kommer på besök och att hon kan stanna här, inte kul att vara själv i det här huset! Skulle säkert inte ens kunna somna själv...

Bon Soir!!

/Emina

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: Skulle jag säkert, men jag känner mig väldigt mörk just nu så jag kommer nog vara brunett ett tag till :)

2009-12-29 @ 06:29:36
URL: http://nevnarien.se
Postat av: Sofia

Hej!

Vad roligt att du hittade till min blogg och tack för fina ord om vår sänggavel! Det är helt enkelt två stycken gamla grindar som vi ställt mot väggen... Hittade dem på en loppis, skrubbade dem rejält och lackade dem sedan med en matt lack för att vi inte skulle få avflagnande färg i sängarna.. ;)

Naturligtvis skulle det funka att tillverka något liknande av brädor och sedan måla!

Allt gott! önskar Sofia

2010-06-21 @ 21:58:16
URL: http://blogg.meandmyhome.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0