En lördag i Paris



Igår hade jag en fantastisk lördag! Sov rätt länge och åt lite sen frukost och därefter gick jag och tjejen som bor här hemma, som är lika gammal som jag, ut i Paris. Vi gick runt på ställen som hon trodde att jag skulle gilla, vilket stämde helt. Var bla. i en skitbra second hand butik med jättefina kläder, skor och väskor. Det fanns såå mycket grejer att jag till slut inte köpte nåt! Jag får åka dit en annan gång när jag är själv och kan ta tid på mig att leta....
Vi åt lite lunch på en uteservering och fortsatte mot Defanse, en liten stad som ligger här i närheten men inte så långt ifrån Paris där vi var i ett varuhus och gick runt...

Defanse - ett litet varuhus, men ack så stort ändå!

Vi skulle på bio här på våningen längst upp men efter att hennes vänninor ringde och frågade om vi ville ut och äta middag med dom, tyckte vi båda att det skulle vara mycket roligare. Vi åkte tillbaka till Paris och möttes upp med hennes vänninor vid Eifeltornet, Metron. Därefter gick vi till en resturang och åt god mat, pratade och hade skitkul, som la zex and ce ziti girlz. Jag hade en jättetrevlig kväll och hennes vänninor var hur snälla som helst!

typiska franska tjejer, enligt min åsikt, förrutom jag såklart...

dessutom åt jag den godaste löksoppan med ost och bröd!! Ahhh såå god!!


Idag var jag på middag hos mammas och pappas bästa vänner, ett par, som bor här i Paris, men som ursprungligen är från Bosnien. Det var jättekul att träffa dem och prata lite på bosniska, för här anväder jag i princip bara engelska och svenska! I had a nice time! Vi kommer att träffas nästa vecka igen då vi ska ut och hitta på nåt. Kul att känna någon som bor här, det känns ju lite bättre!!

Ska duscha nu och förbereda inför mina lektioner som jag ska börja ta över nu i veckan!!
Bon soir!! //Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0