je voudrais un café au lait s'il vous plaît


....merci beaucoup


Idag hann jag inte med nåt besök utöver skolan. Vi hade konferens fram till 19.30, eller jag gick efter 19.30, de andra lärarna fortsatte..kan inte förstå riktigt hur de jobbar eftersom de kan vara i skolan till 20-21 och det är normalt här! Den franska ambitionen är mycket högre än den svenska skulle jag vilja påstå! Det är nytt för mig! Mycket är nytt här,,idag har jag lärt mig otroligt mycket om systemet här i Frankrike men speciellt hur det fungerar på den katolska skolan där våra svenska elever går åk 7- gymn. (Svenska skolan hyr nämligen lokaler där) För det första måste man säga BONJOUR till alla man möter (avsett om man känner dem eller inte), måste Nia, får inte gå ut och in ur skolområdet hur som helst (stängsel runtom och vakt som öppnar), får inte vara stökigt i korridoren (finns nämligen en "vakt" på varje våning) osv osv.... MEN det är helt okej att ta sig ett glas vin till lunchen,,det ni! hahha det var en ny upplevelse för mig! På lunchen serveras nämligen vin till lärarna, för de som vill ha. Så det är okej! Tänka sig...

Efter lunchen hade jag ett hål på 1h så jag gick ut en sväng från skolområdet för att komma ifrån och ta mig en kopp kaffe. Rätt skönt att ta sig en liten promenad och sätta sig ner....Så det gjorde jag. Därefer var det en lektion igen och sen konferens på den andra skolan...

Jag slog rekord idag på hur lång tid det tar mig att komma hem,,exakt 40 min!! Wie...första dagen tog det mer än en 1h! Nu vet jag exakt vilket tåg jag ska ta utan att stå och kontrollera om det är rätt och vet vägen till Metron och vilket nummer som jag ska byta till...gött!

Imorgon ska vi på bilden och engelskan ut på en konstutställning med våra 7-9, nu vet jag inte riktigt vad det var för konst men har för mig att det inte är europeisk, så konst från andra länder...som dessutom är utomhus så vi måste klä oss ordentligt. Jag berättar mer imorgon. Tänkte passa på att besöka ett stort varuhus imorgon efter skolan, kanske shoppa nåt, vill gärna hitta ett par riktiga boots,,kängor av nåt slag..

Ska sova nu för vi börjar 10, inte så tidigt men trött blir jag efter en så lång arbetsdag!



Bon Nuit
//Emina

Kommentarer
Postat av: Edina

Oooooooh! Ova tvoja resa me podsjeca kada je Carrie bila u Parizu!!! he he he ne znam jesi li gledala?! Ja sam a big fan sex and the city, sve epizode po bezbroj puta sam gledala! Da znas po koliko puta sam sve i jednu epizodu gledala pomislila bih da sam skrenula! hahaha A ti jos mi i licis malo na nju!



A ovo je je li taj sal sto ti je Amir kupio??!! Bas je prelijep! Juce sam bila kod Amele i Tarika!!! Nije me zaboravio! :D I ja njega pitam gdje Minci, a on -Minci, i samo gleda :) Samo sam htjela da cujem kako kaze to -Minci- :) kako je sladak!

2009-11-06 @ 11:51:02
Postat av: emina

Åh Dino!!! :) Znas sta ne mogu da vjerujem,,da ces biti sad velika! hahha kako si se zarucila and all...aaah!!! Sad downloadam SATC kad je Carrie u Parizu da vidim kud je ona hodala,,davno sam gledala! hahaha malo jest tako kao sto zamisljas :)



Da, to je taj sal sto mi je Amir kupio da se njega sjecam dok sam ovdje!! Joj kako je Tarik sladak,,mogu mislit a svidja mi ona slika gdje si ga slikala,,kako je lijep, Masallah! Mincis :)



Zelim ti sve NAJ bolje sa selidbom i aBd da sve to lijepo prodje!! Miss you very much i vidimo se na toj festi kad se vratim,,can't wait,,morat cu doci da vam pozelim sve naj naj bolje!! Love you!

2009-11-06 @ 22:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0