Dagens middag!

Idag blev det gulash med hembakat bröd! Jag vet, jag har varit duktig :-)
Gulash är nog det lättaste att laga, trust me, är ju inte så värst krångligt, men så oerhört gott!
Brödet dock tycker jag är lite jobbigare, klibbigt, kladdigt o så ska det jäsa också! Men det gick ganska fort för jag va så sugen på det! mmm med lite smör.....

nåt recept till brödet har jag inte, ögonmått är vad jag kör på! Kan aldrig gå fel!


receptet för Gulash:
stek grytbitar rätt länge på medelvärme, tillsätt lite vatten under stektiden. När vattent avdunstnar så tillsätter du lite till, och så gör du fram till att köttet är mjukt. Det tar ungefär 40-50 min, beror på köttet. När köttet är mjukt tillsätter du ytterligare mer vatten (så mycket du vill ha, jag tillsätter ung. 5 dl) och massor med kryddor. Det här vattet blir kvar när gulashen är färdig.
Själv anväder jag kryddor som; cayenpeppar, röd paprika pulver, örtkryddor, peppar, salt, vegeta...beror på vad man vill ha för smak! Gillar att den blir spicy! När du har kryddat köttet, lagt i vattnet lägger du i potatis i små bitar (ev om du vill ha någon annan grönsak, jag gillar morot och lök) och låter det småkoka. När potatisen känns mjuk kan du tillsätta lite grädde :-) mmm och ev. om du vill ha en rödare ton på gulaschen lite tomatpuré! Pröva dig fram!
Mycket enkelt, inte så krångligt alls.....Blir mycket gott att doppa i det hembakade brödet!

Nu kommer Amir, så vi ska äta! He loves my gulash, who wouldn't? Är såå hungrig nu!!

Take care! The chef Emina!

Kommentarer
Postat av: Carin

Ser väldigt gott ut! Det är så man blir hungrig... =)

2008-12-17 @ 10:17:30
Postat av: Anonym

mm det var oerhört gott! Vi åt upp hela grytan!

mmmm njami njami!!

2008-12-17 @ 20:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0