En farmor och en hatt

Skönt att det är måndag idag, fast ännu bättre att det snart är tisdag! =) I helgen har jag haft fullt upp. Jobbat både lördag och söndag på fiket och det var så mkt folk, fast hellre det än att det inte är nåt att göra. Tiden går lite fortare om man har kunder. Sen har jag hjälpt farmor att adventspynta hela lördag eftermiddag och kväll. Träffade inte T så mkt i helgen, vilket känns lite tråkigt, men det går fort till fredag. Han var förresten i Gbg lör-sön med jobbet på nöjesresa. Så när jag åkte hemhem så åkte han till Gbg, hehe. Vi fick en stund igår iaf och jag hade ändå mkt att göra hemma i helgen så vem vet hur mkt vi hade setts ändå.

Min farmor är så himla snäll och glad jämt, trots att hon är 88 år och rör sig med rullator och har ont i ben, armar och rygg. Sen kan hon va ganska envis också, men det är bara roligt för det mesta. Det är så mysigt att hjälpa henne med grejer för man vet att hon verkligen uppskattar det. Hon är inte dålig som klarar sig själv trots att hon ofta har ont. Det är så intressant att höra henne berätta om hur det var förr när hon var barn och gick i skolan eller om hur de hade det hemma. Jag hoppas så innerligt att jag får ha kvar min farmor ett bra tag till, vi har alltid kommit så bra överens hon och jag. Haha, förutom när jag va liten kanske och satt på gungan i hennes trädgård och ropade "Farmor är ful, Farmor är ful" när hon reste sig upp från rensandet i blomlandet med jord på kläderna och skitig i ansiktet, haha, sjysst barnbarn, bara för att jag själv va finklädd och skulle gå bort. Fast detta skrattar vi båda åt idag. 

Jag fick en jättefin pälshatt av henne som tack för hjälpen med pyntet. Hatten är i rävpäls så nu kommer jag väl få massa djurrättsaktivister efter mig, men räven har varit död i över trettio år så det är nog preskriberat nu. =)
Jag tycker den är cool och elegant på samma gång så om det blir riktigt kallt ute kommer jag nog ta på mig min "lilla" rävboahatt. 

                      
          Uppifrån                        och               Framifrån


Nu ska jag dricka en kopp te (Julgransblandning) och äta en saffransbulle. Mums!

Peace and Love!
//Carin


Kommentarer
Postat av: Karolina

ÅH det ser ut som en sån där rysshatt! Dom är så snygga! :D

2008-12-02 @ 18:51:31
Postat av: Anonym

Hot!

2008-12-02 @ 19:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0