MADONNA

För en vecka sedan var jag och Tobias på Ullevi och såg Madonna. Och vilken show hon hade! Ett bra urval av låtar, snygg scensättning, asduktiga dansare, flera klädbyten och bra koreografi. Lite kul också att hon drev med alla media och skriverier om hennes kropp och flera gånger visade upp sina muskler och pussade på sin ena biceps. Hon är verkligen en fantastisk artist och det är inte dåligt att kunna dansa som hon när man är över 50 år. Önskar jag hade hennes moves. =)

Men trots hennes storhet och proffsighet så måste jag tyvärr erkänna att vi var något besvikna efter konserten av flera anledningar. Många av låtarna hade hon mixat om väldigt mycket, några till det bättre, men tyvärr många till det sämre. Mycket lät likadant med samma basgång hela tiden, lite enformigt i längden... I "La isla bonita" hade hon lagt in en intensiv fiol mellan varje textrad som inte alls passade in och det var väldigt synd eftersom det annars är en av mina favoritlåtar med Madonna. Och efter denna låt kom det in nåt folkmusikband med gamla gubbar, som man inte hade en aning om vilka de var, och körde en egen låt medan Madonna bara satt där och klappade takten. Jag o Tobias undrade verkligen vad de hade med Madonna att göra, helt värdelöst i en annars spektakulär show. Efter sista låten var det heller inget extranummer utan bara tack o hej. Jag satt kvar och väntade på att hon skulle komma in igen, men då tändes hela Ullevi upp och alla började gå hem. Jag ba: "Jaha, va det allt?!"

Visst Madonna är Madonna och det var en mäktig känsla bara att få se henne på riktigt. Kanske har Madonna blivit för stor och nästan för rutinerad för att kunna bjuda lite extra på sig själv och känna efter vad publiken vill ha, utan istället kör hon sitt program kväll efter kväll och that's it. Biljetterna var ju inte precis billiga heller. Jag menar för 850 spänn kunde man väl åtminstone fått ett extranummer?!

Kanske hade jag för stora förväntningar innan konserten och det var därför man kände sig besviken. Men ändå när man är en så stor och duktig artist som hon så är det konstigt att man inte lyckas leva upp till förväntningarna. Men jag är inte alls bitter och jag ångrar verkligen inte att jag gick på konserten, tvärtom kommer det bli ett minne för livet. Hennes album "Hard Candy" går på repeat härhemma sedan förra lördagen. =) Madonna är och förblir en av de största och häftigaste artisterna genom tiderna! Hon är så cool!

  


Take care y'all!
//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0