Alla dessa ansiktprodukter!!

Alltså, jag blir förvirrad av alla dessa ansiktsprodukter som finns!! Hur sjutton ska man veta vilket märke som är bra och vad just exakt min hud behöver?! Jag vet att jag har ganska torr hud i ansiktet och behöver produkter därefter. Men vilket märke då? Det finns ju hundratals att välja på; Clinique, Shiseido, Apotekets Cliniderm, Biotherm, Lancome, MakeUpStore, Clarins, Loreal, Dior, m.fl. Man blir helt förvirrad när man kliver in på Åhléns eller Kicks.

Hur vet man vilket märke som är det bästa? Det finns ju tydligen inget universalmärke som alla tycker är bra för då skulle ju alla använt det. Nä, det är en enda stor djungel. Jag antar att man bara får testa sig fram... Hade varit lättare om någon oberoende hudvårdsexpert hade sagt: "Det här märket ska just du ha!"

Jag har använt Apotekets serie Cliniderm för torr hud nu ett tag och varit väldigt nöjd, men önskar att den hade återfuktat ändå lite mer, känner mig fortfarande lite torr. Kanske räcker om jag kompletterar med någon ansiktsmask, t.ex. honung som det skrivits om innan i bloggen.

Jag har ändå bestämt mig för att testa ett annat märke nu för att se om det blir någon skillnad; nämligen Clinique. Fick lite gratisprover därifrån och ska testa dem i helgen. Deras hudvårdssystem är uppbyggt som en hel serie efter vilken hudtyp man har. Det är sedan ett trestegssystem: först ansiktsrengöring, sedan ansiktsvatten och sist ansiktskräm. Plus en extra ansiktskräm som jag ska testa för att ytterligare återfukta. Har sett många som använder Clinique och sedan står det på förpackningen att en bra hud fås genom bra hudvård. Tänkte det är värt ett försök, dessutom fick jag ju gratisprover, hade nog inte testat annars. Ska bli kul och se om det blir någon skillnad!

//Carin

Kommentarer
Postat av: Emelie

personligen tycker jag lancomes produkter ar riktigt bra, om du vill ha tips.. :P

2009-01-10 @ 17:46:26
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/
Postat av: emina

testa med en fetare kräm när du sover...finns ju riktigt feta krämer, men jag vet att du inte är någon fan av feta krämer....Då och då är ju honung bra för återfuktning...gör det dock regelbundet..

2009-01-11 @ 17:17:20
Postat av: Erica

Du kan ju testa att ha en olja som passar din hud under hudkrämen på natten så får du mer fukt än vad krämen ger. Lycka till! :P

2009-01-13 @ 16:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0