wazzap!?


hometown- Trebinje

Halloj! Sitter på jobbet och passar på att skriva ett inlägg. Är ju så dålig på att uppdatera nu när jag egentligen inte har något för mig. Dagarna bara går...åt vad vet jag inte..Lite saker har man ju för sig men inte värst mycket. Pga att vädret har blivit sämre har man ju ingen fantasi. Tråkigt! Jag jobbade i måndag och tisdags och under veckan har jag varit hos Amir och fikat lite med vänner. I fredags unnade vi oss en god middag ute och sen bio- Brüno!! Klart att man ska se Brüno! Min korta beskrivning av filmen är att den är skitrolig och incredible! Han är ju otrolig egentligen! Antigen gillar man hans humor eller inte. Jag älskar den!

I lördags gjorde vi inte speciellt mycket. Jag föreslog att jag och Amir ska åka upp till Göteborg men det blev inte av :(  Skitsamma, jag åker upp till Götet nästa vecka ändå antigen på tisdag eller onsdag då jag på fredag åker till Bosnieen! Min sista arbetsdag är nu på fredag och sen är jag ledig i en vecka. Åker på lördag till Gvd och stannar där i 2 dagar. Sen packa väskan och åka till Göteborg! Can't wait! Vill ha semester NU, vill åka hem....

Idag fikade jag med min kompis Saleem som jag har känt i 5 år snart. Träffade honom när jag flyttade till Jkpg för att plugga. Själv flyttade han hit från Indien för att plugga men har stannat kvar i Sverige. Han är nog den snällaste människan jag har träffat som är så god mot alla människor. Vi hade en lång pratstund som alltid. Vi pratade bla om just det här med vem man är som person och var man hör hemma. För var är hemma för oss? Har alltid svårt att svara på den frågan och än har jag inte hittat det rätta svaret. Själv känner jag mig som en främling både här och i Bosnien. Här är mitt namn "annorlunda" varje gång jag säger det, jag ser inte svensk ut, min kultur är annorlunda, mina vanor är annorlunda, mitt hemspråk är annorlunda, mina skämt är annorlunda osv.. I Bosnien är jag däremot "svensken" på besök i 3-4 veckor som åker tillbaka till Sverige för att bo resten av året. Handlar inte allt då om den känslan man får - känslan av att jag är hemma i magen? Eller kanske att ha hemlängtan?

Hemlängtan har jag nu och den dagen jag står, efter nästan ett år, framför bron över till vårt hus den känslan i magen! Jag får den goda känslan av att "nu är jag hemma"! Den varma luften, de goda dofterna och den fridfulla trädgården ger min en varm känsla inombords. Men det räcker inte så för att svara på min fråga av vad hemma är. Efter en kort vistelse i Bosnien får jag hemlängtan igen! Jag kan inte påstå att den är större än den hemlängtan jag har när jag är i Sverige men ändå, det är hemlängtan jag känner. Jag vill ha tryggheten. Du förstår, det är mycket svårt och därför väljer jag att ha egenkomponerad blandning av två hem. Det är nog bäst!

Nu ska jag ha en fortsatt lugn kväll så hör jag av mig snart igen!
Love//Emina

Kommentarer
Postat av: malin

fin bild!

2009-07-19 @ 20:29:50
URL: http://www.daaanielsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0