Tacopaj á la Sanela


När jag vaknade idag gick jag över till Sanela för att hjälpa henne med hennes middagsbjudning hon ska ha med familjen ikväll och för att gå igenom gårdagens barrunda! Vi var ute från 17.00 - 02.30!! För att inte gå in på det nu tar vi det i nästa inlägg!

Hon lagade tacopaj och jag insåg hur god den såg ut och var tvungen att ta  receptet för att själv snabbt skynda mig hem och testa! Den enda skillnaden mellan min och hennes paj är att hon gjorde den med köttfärs och jag med kyckling. Mmmm Riktigt gott! Det går inte att motstå den goda doften som fantastiskt nog sprider sig i huset...Den goda smaken av kyckling och mozzarella med körsbärstomater är rena frestelsen! mmmm

Behövs:
* kycklingfilé
* tacokrydda i påse, santa maria
* körsbärstomater
* mozzarella
* cremefraiche+ lite majonäs=blanda
* pajdeg - vetemjöl, margarin & lite vatten

Gör såhär:
stek kycklingen, tillsätt kryddan. När pajskalet är förgräddad en stund lägger du
kycklngen på därefter tomaterna, breder på cremefraiche och mozzarellan. Strö på lite grönsakskrydda.
Egentligen spelar det ingen roll i vilken ordning man tillsätter detta men ha mozzarellan sist.
Jag tror det var allt!




klicka för att se Sanelas paj med köttfärs

BON APETIT!!
//Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0