Flytt, sambo och vemod

Det är snart dags för mig att lämna mitt kära Göteborg för en period. Jag ska ta ett uppehåll fram till sommaren och flytta hemåt och jobba istället. Detta på grund av att det under andra halvan av vårterminen inte finns någon fördjupningskurs som intresserar mig. Tråkigt men sant. Har sagt upp lägenheten och flyttar härifrån nångång runt månadsskiftet mars-april. Ska påbörja mitt examensarbete efter sommaren och sedan läsa den sista fördjupningskursen senare i höst. Det känns verkligen tråkigt att behöva lämna Göteborg, trivs så bra här i mitt lilla område och med närheten till stan. Jag ska verkligen njuta av den sista tiden jag har kvar här nu. Besöka alla mina favoritplatser och favoritcafé och strosa runt i stan.

Det bra med allt det här är att jag ska bli sambo med Tobias. Det ska bli såå mysigt att äntligen flytta ihop! Som vi har väntat på att den dagen ska komma. Och nu är den snart här. Det känns verkligen bra och jag tror det kommer funka finfint. Känns lite vemodigt bara att lämna Göteborg som jag nu trivs så bra i och tycker är en så mysig stad. Det har ändå varit mitt hem under de senaste 3 ½ åren. Som tur är har jag ju Frida och Caroline kvar här som jag kan åka och hälsa på när Göteborgslängtan blir för stor.

Det är så mycket och fixa när man flyttar bara: ringa en miljon samtal för att säga upp tv-licens, fast telefoni, internet, m.m. Sen adressändring och skicka tillbaka tv-box och rensa och slänga saker (vilket jag iofs tycker är kul och befriande). Snart får jag börja packa ner lite grejer och förbereda inför själva flyttandet, fast det är inte än på några veckor.

Kära Göteborg:






Nu ska jag ta en promenad innan solen går ner helt och hållet.

Kram
//Carin


Kommentarer
Postat av: emina

åh Carin, vilken nyhet!! Hade ingen aning, men du sa ju sist nåt om att du kanske ska ta fördjupningskursen lite senare om du inte hittar nåt intressant nu. Vad häftigt att du ska flytta ihop med Tob :-) Lovely!! Men tråkigt att du lämnar Götet...men du återvänder ju tillbaka dit..Kram

2009-03-04 @ 17:02:23
Postat av: Anonym

Ja, det känns underbart! Göteborg finns ju alltid kvar...

2009-03-04 @ 22:38:06
Postat av: Karolina

Woho, vad roligt! Blir det en till inflyttningsfest då? =D

2009-03-05 @ 12:35:35
Postat av: emina

Om det blir det så måste jag komma!

2009-03-05 @ 16:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0