Go morgon


...eller snart lunch! Ska iväg till skolan strax och fortsätta med min hemtenta...
måste vara klar idag. Opponeringen är på torsdag och då måste jag läsa någon
annans osv osv....När jag vaknade imorse blev jag förvånad över två saker: det snöar
ute och jag har inget vatten. Tittar man ut är allt vitt....wied...det var vår igår!
Vädret har svårt att bestämma sig!
Eftersom de bygger om hela huset så tror jag att brist på vatten beror på det.
Jag väntade och väntade och till slut kom det. Tänk att verkligen inte ha vatten,
hur skulle våra vardagssysslor se ut?! Allt jag gör på morgonen skulle gå på
10 minuter om jag inte hade vatten. Kissa + klä på mig. Äta frukost vet jag inte
om jag skulle göra innan jag tvättar mig, eller smina mig för den delen.

Den här dagen ska jag tillägna alla er i Afrika utan tillgång till vatten!
Den här dagen är till er ära! Jag ska slösa så lite vatten som möjligt idag -
Jag ska minsann leva som ni!
Förresten, får inte glömma att jag har tvättid idag kl 18.00!

Kram//Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0