Great with coastlines and conversations

Igår fick jag med mig lite gott från spritmonopolet som jag beställt; en bag-in-box Chill Out rosé och Crocodile öl. Köpte även en ny cider med smak av persika och vanlij som jag blev sugen på att testa. Jag var något orolig först att jag inte skulle få med mig allt hem på cykeln. Mannen som jobbade i butiken gav mig allt i en låda och det fanns ju inte en chans att jag skulle få fast den på cykeln. Hade som tur var en ganska stor kasse med mig, så efter att ha stuvat om lite och flyttat över allt till cykelkorgen, kastade jag mig vingligt upp på cykeln. Hela turen slutade lyckligt, om än något skakigt för ölen, och jag kunde öppna en pysande färsk cider för provsmakning till maten en stund senare på kvällen. =) Den va riktigt god! Inte för söt och inte för "tung" i smaken.

Ni undrar kanske varför jag beställde just Crocodile öl?! För några år sedan smakade jag den för första gången och tyckte den va väldigt god så nu när jag såg att den fanns så ville jag testa o se om den va lika god än. Och det var den! Smakade av Tobias igår. Mycket fin öl måste jag säga, hehe. Lagom beska, väl avvägd. Kan rekommendera den väl kyld till sommarens grillfester!

Ikväll öppnade jag även bag-in-boxen. Den va himmelsk! Det godaste vinet jag smakat på mycket länge. Rosé är verkligen min favorit och den här bekräftade det. Verkligen ett hett tips inför sommaren och alla trevliga partyn eller för en gemytlig stund i goda vänners lag.


Fräsch cider och utsökt rosévin

Så nu har ni fått lite cider/öl/vin tips! Hoppas ni vill testa nåt! ;-)

//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0