sjuk och trött

Jag visste att jag skulle bli såhär småsjuk. All press bidrar till sämre imunförsvar och orsakar en jobbig förkyldning!
Jag har ont i halsen och huvudet värker! Inget hjälper, inte ens alvedon, citron, cink, c-vitamin.. NU kom jag på nåt
som jag har glömt! Vitlök! Jag måste ha vitlök! Vitlök måste nog vara den bästa vi har från naturen som har används i tusentals år som läkemedel! Varför har jag glömt det?

                                                                     Snabb vitlöksfakta:
Idag har vi lärt oss att vitlök förebygger plack i blodkärlen, förbättrar blodtrycket,
minskar mängden farligt kolesterol, förebygger förkylning och hosta.
Vitlök stärker immunförsvaret också genom att stimulera macrofager
och T-celler att angripa bakterier och virusinfektion.
För att inte skriva ner allt så är vitlök Bäst!
Ät vitlök istället för alvedon!
Enda nackdelen: det stinker!



Nu måste jag vila en stund. Sov inte länge idag och har hunnit vara i skolan, lämnade in mitt arbete och ska inte göra så mycket mer förrens imorgon. Jag måste ta det lite lugnt idag känner jag! Ska gå och äta några vitlöksklyftor ;) Eller varför inte göra en tsasiki? Jag får se om jag orkar....

Ha en fin dag!! Love// Emina







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0