Dagens väderprognos


vy från mitt köksfönster

Slisk och slaks väder både igår och idag! Tråkigt men det gör ändå inte så mycket. Igår natt jobbade jag och idag har jag sovit nästan hela dan! På förkvällen var jag med Amir och gjorde ett besök hos hans mamma! Eftersom det är fotbollsmatch på TV så förstår jag att han vill se det med sina polare! :) Fotboll nästan jämt ju! Blää så nu sitter jag och tittar på Coctail med Tom Cruise och bloggar, förresten hur många gånger har man inte sett den?!

Angående min Paris resa så har jag bokat biljetten nu och allt är final! Jag åker den 31 october och kommer tillbaka 5 december. Jag kan inte fatta att jag ska vara borta så länge :) haha någon tycker kanske inte att det är så länge men för mig som aldrig åkt själv nånstans känns 5 veckor alldeles för länge! Dock när jag väl är där kommer tiden att rusa förbi som bara den så det kommer inte ens att kännas som fem veckor....det vet jag!

I lärarutbildningen har vi praktik i fem veckor varje termin i en skola har jag valt att göra min praktik utomlands. När man har gått ett visst antar terminer, har jag för mig, kan man välja att göra det utomlands. Eftersom detta är något man själv får söka och ta tag och stå för ekonomiskt googlade jag svenska skolor utomlands och fick upp en massa skolor och började att skicka mail och intresseanmälan redan för 1 år sen. När jag skickade mitt mail till svenska skolan i Paris var de intresserade av mig vilket gjorde att jag blev mer nyfiken på det alternativet än alla de andra. Jag skickade även mail till skolor i Spanien men att hitta boende där var lite svårt och det jag hittade var för dyrt, så jag avstod...

Det fick blir Paris och med tanke på att jag känner några där passade det utmärkt. Skolan är ju svensk och all undervisning sker på svenska, precis som här så det har ingenting med franskan att göra. Nackdelen är väl att jag inte talar franska (förrutom det jag lärde mig under 1 år på gymnasiet) men jag lär mig lite på fem veckor, men det var inte poängen med resan. Jag hittade boende hos en som jobbar på skolan som hyr ut ett rum och priset var helt okej. Min högskola godkände min praktikplats så det fanns inget som stoppade det hela. Så nu när allt är ordnat och biljetten är bokad och det är 2 veckor kvar tills jag reser tänkte jag skriva ner det här. Så nu vet ni vart jag ska och varför!

Jag längtar och ser fram emot detta nu! Det kommer att bli en upplevelse för livet och lite spännande att jag åker själv på egen hand måste jag säga! Jag kommer att blogga därifrån så att ni får ta en del av min resa!

Bonsoir! //Emina

Kommentarer
Postat av: västkustbo

Hittade hit från smams blogg. Håller med, väldigt fin vy från ditt köksfönster!

2009-10-18 @ 07:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0