den rätta vägen


Igår var det lördag och jag och Amir hade planerat att se Pablo Francisco här i Jönköping. Biljetterna hade vi köpt redan i juni om jag minns rätt. Vi har väntat på den stunden hur läänge som helst och vi var så glada och väntade med spänning på att dagen skulle komma. Dagen kom men ingenting räknades längre, allt omrking oss var obetydligt och Pablo var helt plötsligt oväsentlig för oss båda. Vi går och planerar saker och ting som om de verkligen kommer att hända oss men en dag inser man att ingenting är säkert och att man inte ska ta saker och ting för givet, inte ens morgondagen. Ingenting är säkert! Under några få sekunder kan allt rasa för en och då är alla ens planer minst sagt ointressanta. En nära familjemedlem till Amir är på sjukhus i Linköping och för att inte gå in nära på det så är det verkligen inte lätt för oss. Förhoppningsvis kommer allt att bli bra men när man är med om en svår situation börjar man fundera på livet och livets mening och hur man tar saker och ting för givet. Det är inte lätt att möta svåra situationer i familjen för det är det viktigaste och närmaste man har. Då jag har tron på Gud vet jag att allt har sin mening och att vi har en rätt väg att gå. Den vägen gäller att hitta och när man har gjort det kommer man att möta både gott och ont under vägens gång så som prövningar, lycka, nergång, skönhet, ilska, förlust..jaa vägen är ju individuell och det gäller att finna sig i den när man väl har börjat att gå på den...

Ta inget och ingen för givet!
Love //Emina


Kommentarer
Postat av: Carin

Så sant så sant Emina. Inget annat spelar någon roll när sånt händer. Tänker på er! Puss o kramar

2009-09-28 @ 12:26:16
Postat av: Emina

Jag hoppas och tror att allt kommer att bli bra!

Tack! Puss!

2009-09-28 @ 22:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0