fredagsmys? Nej, helst inte


förra veckans fredagsmys? Sanela & Alma på besök för te och pannkakor!

Fredagsmys? Ja, jag stör mig så fruktansvärt mycket åt det här löjliga, påhittade ordet! Ordet mys överhuvudtaget kan jag tycka är sådär jobbigt och löjligt att ens uttala. Jag vet inte om det är bara jag som tycker det, men det är så mycket typiskt svenskt. Säg vad du tycker, men det känns så. "Ska vi mysa?" Jag känner nu för att ta ut min aggression här så därför blir ni lidande! :)

Måste man kalla det för fredagsmys för att man äter god mat och gott vin till, samlas med vännerna för en kopp te och pannkakor eller ensam i tvsoffan med en filt och Ben&Jerry's i näven?! Alla som ska "mysa" ååå sååå trevligt!! Sen då? Who cares! Jag visste inte det men Fredagsmyset har tagit sig in i Svenska Akademiens ordlista för några år sen! Great!

Jag kan se EN positiv grej med det här ordet vilket är att det kan komma att bli en religiös högtid gemensam för alla i Sverige oavsett etnicitet och religion! Då kan ALLA vara lediga på fredagarna oavsett vilken tro man har- och mysa! hahah Det här skulle bli perfekt liksom,,nåt gemensamt för alla Sveriges människor! Jag måste komma på bara vad som kan stärka detta just ur det religiösa perspektivet men när jag har kommit på det så ska jag komma ut med det till alla. Det skulle också bli nåt unikt för Sverige!

Förresten, tittar på Idol och äter Ben&Jerry's bohemian raspberry och den är inte god!! Har någon testat den? Fy,,smakar riktigt äcklit! Vet inte vad det är men nee..inte alls god faktist! Nån som vill ha? :)

Ska fortsätta MYSA nu, men vi hörs! Skriv gärna en rad eller två och tyck till!
Kram Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0