Irritationsmoment

Det här inlägget framstår nog som ganska löjligt jämfört med Eminas förra, men jag känner ändå att jag måste få utlopp här för att kanske störa mig något mindre efteråt.

Jag har på sista tiden haft två irritationsmoment av skilda slag:

Nummer 1: "Modeirritationsmomentet"
Jag tycker att det är väldigt snyggt med tights och leggins. OM man har någonting över tightsen det vill säga, t.ex. en lång skjorta, tunika eller klänning som går ner över rumpan. Men nu har det börjat poppa upp fler och fler på stan som går runt i tights i en kort liten jacka eller tröja UTAN någonting som täcker rumpan. Hur snyggt är det att se varenda liten skavank på skinkor och lår? Det känns så naket på något vis. Man går ju inte runt i strumpbyxor utan något över rumpan. Jag kanske har missat något här som är jättemodernt, men jag klarar bara inte av att se det. Det ser ut som att de gått utanför dörren och glömt det mest viktigaste plagget.

Nummer 2: "Folkirritationsmomentet" 
Det andra som jag upptäckt på sistone i skolan och i jobbet, men även i andra sammanhang är att det finns väldigt många som kan prata på i 5-10 minuter utan att en endaste gång lämna minsta lilla lucka för någon annan att göra ett inlägg. Varför gör man det?! Är man så upptagen av sig själv då att man inte alls tänker på att det faktiskt är fler personer närvarande?! Främst har jag märkt detta i diskussioner eller genomgångar av tankar med folk. Det blir ju liksom ingen diskussion om ingen annan får komma till tals. Okej om man måste berätta och prata på lite för att komma fram till något, men när det bara blir massa babbel om samma sak utan att man lämnar en lucka och utan att någon annan får en chans att tillföra något då kan jag känna att något är fel. Eller så är det kanske hos mig felet ligger, att jag inte är tillräckligt bra på att hävda mig själv gentemot andra?! Fast jag kan ändå tycka att man kan visa lite hänsyn till sin omgivning. Aja, detta är egentligen mer något som förvånat mig än irriterat mig. Men att det finns så många självgoda människor därute är faktiskt lite irriterande.


Skönt att skriva av sig lite här när man har massa tankar som snurrar i huvudet. Hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg. Men skriv gärna vad ni tycker! Har jag rätt eller fel? =)

//Carin

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har verkligen inte fel!



Håller med, det är skrämmande många som aldrig ger nån annan en syl i vädret. Jag märker det ofta på nätet (internetberoende som jag är, haha), vissa på min msn-lista kan babbla på i en halvtimme utan att ställa EN enda fråga tillbaka. Vill bara ha massa bekräftelse och feedback på det dom själva säger. Usch! Är rädd för att själv vara/bli sån.



Håller med om rumpvisandet också. Snacka om smaklöst!



Det ska bli väldigt kul att ses imorgon. :) Kram!

2009-09-28 @ 21:49:19
URL: http://salacious.blogg.se/
Postat av: Emina

hahhaha jag fick mig ett gott skatt! Jag gillar dina irritationsmoment,,kan vi inte få fler av dom?! :) Gött! Jag håller med om det första,,jag har också sett tights utan nåt över! Även tunnare tights som ser mer ut som strumpor.. Skärpning på den fronten för det är knappast mode! Du har rätt!! :) Kram och ha det gött i Dusseldorf!! Puss

2009-09-28 @ 22:03:53
Postat av: sara

hahaha! jag har också reagerat på alla dessa stjärtar! och det är inte sällan små gymnasie-rumpor! Usch!! det sticker i mina tant-ögon..hahaha!

Ha det gött i tyskland gullet!

2009-10-02 @ 10:02:13
Postat av: sara

hahaha! jag har också reagerat på alla dessa stjärtar! och det är inte sällan små gymnasie-rumpor! Usch!! det sticker i mina tant-ögon..hahaha!

Ha det gött i tyskland gullet!

2009-10-02 @ 10:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0