Usel dag

Usch, idag har varit en usel dag alltså och inte alls som jag väntat mig.

Dagen började väldigt bra med mysig frukost hos Caroline efter övernattning hos henne. Har varit förkyld sen i lördags och trodde att det var lite bättre imorse, men ack vad jag tog fel. När jag kom fram till skolan och skulle träffa min seminariegrupp kände jag hur näsan bara rann och rann samtidigt som den va täppt. Nässprayen jag hade med mig hjälpte såklart inte heller. Tacka vet jag Otrivin Comp annars, den är verkligen verkningsfull, men kanske inte så nyttig med tanke på hur den rensar ut och torkar upp. Fast den hade jag såklart inte fått med mig. Och dagen fortlöpte ungefär lika snorigt. Näsan rann och jag blev rödare och rödare under näsan av allt snytande. Kände mig så trött och förkyld och ful och äcklig. Ville bara hem. Och när jag äntligen kom hem och Tobias hämtat mig så skulle vi åka och handla mat vilket jag inte alls kände för. Det visade sig vara en ganska trevlig stund i matbutiken och allt kändes lite bättre.

Så kom jag äntligen hem och fick mig en välbehövlig varm och skön dusch och min mentala balans började att återfinna sig. Men just DÅ som jag slagit mig ner i soffan för att slappa och njuta lite av att zappa på tv:n så kände jag något konstigt i ena knävecket. Trodde det var en leverfläck först, men sen undersökte jag lite närmare och började få onda aningar. Jag tillkallade även Tobias och tillsammans konstaterade vi att det var en vidrig, snuskig och äcklig liten fästing! PANIK PANIK PANIK!!! Jag försökte sansa mig och gick och hämtade pincett. Sen fick Tobias göra ett ingrepp och avlägsna det vidriga lilla monstret. Efter att vi konstaterat att ingreppet var lyckat och att huvudet följt med bort så desinficerade jag med typ en halv flaska alcogel. All äcklighet som jag tidigare duschat bort återfann sig genast. Usch och fy för fästingar!! Vidriga små djur som dessutom inte gör någon som helst nytta i naturen, bara sprider sjukdomar. Jag tror jag kan ha fått fästingen i söndags när jag och Tobias vandrade i skogen, men denna gång kontrollerade jag inte efteråt om jag hade fästingar eftersom jag inte trodde de fanns vid denna årstid. Men ack så fel jag hade.

Nu har jag smält hela händelsen och känner mig inte riktigt lika äcklad längre. Men jaa usch alltså.
Ska ta och försöka sova nu eftersom jag ska upp svintidigt imorn. Men sen när jag kommit hem ska jag ta en välbehövlig tupplur! Längtar till dess och hoppas på en förhoppningsvis äckelfri dag imorgon! ;-)

God natt!
//En något omskakad och sjukt trött Carin

Kommentarer
Postat av: Caroline

Stackars Carin!

Faan vad äckligt, förstår att du fick panik! :(

Men du får trösta dej med att efter såna här usla dagar kan det ju nästan bara bli bättre. Väldigt klyschigt, men också väldigt sant.



Hoppas att du sover gott nu och blir av med förkylningen. Det var jättekul att träffas, hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa gång nu. ;) Kram!

2009-09-22 @ 22:44:28
URL: http://salacious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0