Jag är så arg!!!

Nu ska jag berätta om en grej som hände idag på lunchen! Jag och mina 2 kompisar hade bestämt att äta luch ute idag. Vi träffades kl 14 vid Juneporten i Jönköping. De två hade kommit före mig och gick in till Chinaresturangen precis i närheten. De tar betalt i kassan och sätter sig ner och väntar på mig. Själv dyker jag upp efter 5 minuter, går in förbi kassan och hälsar på dem, lämnar mina saker och går till kassan för att ta betalt! Det var tre kinesiska tjejer vid kassan, och jag betalade, tog mitt kvitto i plånboken och satte mig vid vårt bord. Vi pratar i 1 min och så kommer en av tjejerna som jobbar och frågar om jag har betalat? Ja, säger jag! Nej, du har inte betalat, säger hon! Jo, jag har betalat och jag har kvitto, här se! Det finns många kvitton här, svarar hon, hmm och?! Är det mitt problem, Jävla idiot! Iaf, hon går bort till disken, kommer tillbaka igen efter 1 min, och säger att jag inte har betalat! Mina kompisar blir riktigt förbannade precis som jag, själv kokar jag innombords. Hon börjar säga åter igen att jag inte har betalat, och frågar vem jag betalade till. Sen pekar jag på henne själv. Hon säger, nej jag tog inte betalt av dig. Fatta vad jobbigt det blev nu! Alla tittar på oss och förstår ingenting. Våra grannar såg att jag gick och betalade! Så de blev också lite arga!

Ännu större panik får vi när en av mina kompisar påstår att hon aldrig fick kvitto när hon betalade. Nu tänker vi att de kommer vara ännu mer misstänskamma! De kommer tro att jag tog hennes kvitto och ljuga om att jag har betalat! Fan vad arg jag va! Vi säger att vi har betalat, alla tittar på oss. Hon går bort till disken och vi tror att hon tror på oss!
Jag börjar gå mot buffen och hon kommer efter mig! Nu jävlar! Du har inte betalat, säger hon igen!
Jag går tillbaka till vårt bord arg som jag var och säger till mina kompisar att vi går härifrån! Vi ska ha våra pengar, ska man bli bemött på det här sättet?! Jag går till disken, visar upp i plånboken mitt kvitto och mina 25 kroner jag fick tillbaka!!
De börjar bli riktigt arga de tre tjejerna och snackar kinesiska! De frågar mig vem jag betalade till, och jag svarar argt: Jag vet inte, ni ser ju likadana ut allihopa! Det är ju inte mitt ansvar, det är ert!! Vi själva blir arga och börjar skrika en massa på dem om hur vi blir bemötta och att vi ALDRIG mer ska tillbaka hit! Vi vill ha våra pengar!! De tar våra två kvitton, säger att vi ska få tillbaka pengar för de två kvittona! Men vår kompis har ju inget kvitto!!! Åh, nu kommer det inte sluta bra tänker jag!
Som tur är, hittar hon också sitt jävla kvitto i väskan, slänger det i disken på dem och säger, HÄR ÄR MITT FUCKING KVITTO OCKSÅ!! GE OSS VÅRA PENGAR NU INNAN DET BLIR PROBLEM! hahaha, lite roligt nu i efterhand men då var det inte det! Då var vi så arga!!! Vi fick våra pengar och innan vi gick ut sa vi en massa saker som; "att man ska bli bemött såhär" "vi ska aldrig mer hit" "idioter"  "det är ert ansvar att se så att alla har betalat, inte vårt"

OH, jag var helt svettig, arg, förbannad att jag ska vara med om detta! De var så oförskämda jävlar, så otrevliga när de skriker på oss och tror att jag inte betalar!!! Vem skulle inte bli arg?!
Motherfuckers! Själv har jag aldrig innan ätit där, men mina kompisar har varit där tidigare och ska aldrig mer tillbaka!
De känner kvinnan som annars brukar jobba där, hon är äldre. Nu var hon dock inte där. Dessa små tjejer var unga, väldigt oprofessionella! Har inte kunden alltid rätt? Jag fattar fortfarande inte att jag var med om detta!! Hur kan de göra så? Vad jag blir mest arg på är hur hon nekar till mitt kvitto, som jag får av dem som är det enda beviset för att jag har betalat och ändå räcker det inte?? Vad fan är kvitto till för då?? Jag kände mig så försvarslös på nåt sätt, hur bevisar man att man har rätt? Tänk om min kompis inte hade hittat sitt kvitto? Då hade hon inte fått sina pengar, då hade det blivit problem! Jag är inte sån som ger upp,,jag är sån som slåss för rättvisan!!! aarrrggh!
Vi ska tillbaka och klaga igen, nu orkade vi inte, vi ville äta luch också! Vi gick till en annan chinaresturang vid filmstaden!

Jag är så arg!!! Ska skriva en insändare i JP!! Gå aldrig dit och ät!
ps. ursäkta alla fula ord, men de är nödvändiga i detta fall!
//Emina

Kommentarer
Postat av: Caroline

"Jag vet inte, ni ser ju likadana ut allihopa!" Hahahahaha! Förlåt att jag skrattar, men faan vad bra sagt! Usch, vilket jävla bemötande, ja. Låter ju inte klokt! Men bra att du blev förbannad, man ska inte ta sån skit! Kram

2008-12-18 @ 20:38:47
URL: http://salacious.blogg.se/
Postat av: Caroline

"Jag vet inte, ni ser ju likadana ut allihopa!" Hahahahaha! Förlåt att jag skrattar, men faan vad bra sagt! Usch, vilket jävla bemötande, ja. Låter ju inte klokt! Men bra att du blev förbannad, man ska inte ta sån skit! Kram

2008-12-18 @ 20:39:16
URL: http://salacious.blogg.se/
Postat av: emina

hahahah! Jag vet,,men de såg verkligen likadana ut! Är kanske taskigt att säga så, men det var sanningen! :-) Jag skrev inte ens ner allt de gjorde, skulle bli för mycket. De började ta fram alla kvitton tex och jämföra våra tider... liksom, what? ååhh blir så arg jag bara tänker på det! Näää man ska fan aldrig ta skit, rättvist ska det vara!

Kram Kram

2008-12-19 @ 00:26:45
Postat av: amci

Chili Thai!

2008-12-21 @ 22:41:41
Postat av: amci

Chili Thai!

2008-12-21 @ 22:42:25
Postat av: emina

Juste, så heter resturangen!

2008-12-21 @ 22:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0