Onsdag

Hej på er!

Nu är jag hemma efter en dag med olika aktiviteter. Har varit på stan en stund, tagit en fika med mina vänninor och två små bebisar på 1 och 1 1/2 år. Så söta de är..Sedan en runda till biblioteket som vanligt.. Mitt fjärrlån har äntligen kommit.
Jag har nämligen beställt läroböcker  från 60-talet i historia! Fatta vad roligt och bläddra i dem! Eller det kanske ni inte tycker? hehe Jag väntar fortfarande på en lärobok från 70-talet. Detta är självklart till min uppsats som jag skriver nu i historia 61-90p. Nu ser jag fram emot att komma igång med undersökningsdelen! Jag älskar allt med gamla böcker, språket, bilderna, lukten och bara känslan av att veta hur många som har haft användning av dem. Samma sak gäller gamla fotografier, helst mormors gamla svart-vita. Dessa foton som är mer eller mindre porträtt är mycket värdefulla för mig. Jag älskar att titta på dem och tänka för mig själv hur dessa människor som står mig nära har haft det. När jag jobbar inom hemtjänsten och åker till gamla tanter /gubbar så älskar jag att titta på deras foton. De har alltid så många!Jag måste alltid fråga om vem dessa foton föreställer och oftast berättar de med glädje om dem! Så roligt!


Bara om den här bilden finns det massor att berätta om! Vem är de? Vad gör de? Vart är de på väg? osv.

Nähe, nu ska jag göra färdigt min middag, idag blir det gulash med hembakat bröd! Brödet har jag bakat för någon vecka sen och fryst! Gott att ta fram ibland! Sedan ska jag sätta mig och bläddra i min historiebok!
 
¡Hasta luego!  //Emina

Kommentarer
Postat av: Carin

Vilket vackert foto! Tycker med om gamla bilder. Älskar att titta på min farmors gamla kort, ser så idylliskt ut och de verkade så glada på den tiden. Haha, fast de va säkert inte gladare än vi är nu. Sen gillar jag att bildern är svartvita.

Är det här fotot från din släkt?

2008-11-26 @ 18:22:27
Postat av: Anonym

Ja, visst är det idylliskt på nåt sätt! Nej, detta är inte från min släkt, men påminner mycket i och med hästarna i bakgrunden och plogen! Vi har våra foton på datorn, som vi aldrig framkallar vilket är tråkigt. Tänkte på det innan att jag måste framkalla lite nu!

2008-11-26 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0