Ladys and gentlemen..

Haj, så börjar alla mina inlägg och även denna! Tänkte skriva ett inlägg innan jag ska lägga mig. Idag var jag inte hemma förrens 17.30, konferens... Imorgon är jag ledig, eleverna har.. hmm vad var det de hade?! Inte var det studiedag inte...Spelar ingen roll. Jag ska sitta hemma och planera hela nästa vecka så jag slipper stressa...Har lite att göra..

Ska också till Göteborg på fredag, jag och min lillebror, vi ska hälsa på storasyster.. Ska bli så kul så! Vi ska umgås och festa lite :-) Gå ut förmodligen eller nåt roligt..Can't wait! Behöver komma ifrån tråkiga Jönköping...

Bland min vänner pratas det mycket om en konsert som kommer att hållas någon gång i början av mars. Dino Merlin är en bosnisk sångare (ni kanske såg honom från Eurovision Song Contest år 1999 med franska sångerskan Beatrice) som är mycket känd bland oss ex Jugoslavian people. Anyway, han kommer till Sverige och ska hålla i ett par konserter och många ska se honom. Själv tror jag inte att jag ska iväg..men det vet man aldrig...Jag tycker absolut att han är en av våra bästa sångare eftersom hans texter är väldigt bra skrivna, de är meaningful. Jag tänkte passa på att lägga upp två videos, bara jag tänker på det så ler jag, Carin kan nämligen låten "burek", pappa spelade den varje dag i bilen när vi åkte till Dubrovnik (track 1) vem som helst hade lärt sig den! Så fort vi satte oss i bilen körde han igång "ladys and gentlemen, boys and girls...". Vi spände fast bilbältet och sjöng med..:-) Albumet hade precis släppts den sommaren när vi var där nere...hahah pappa som aldrig byter cd- skiva i bilen, han har den i typ 6 mån och sen byter han. Han är bäst!

Burek (=en maträtt) från 2004, handlar om vad som är typiskt för Bosnien :-) ps. Mujo är ett typiskt gamalt bosniskt namn. Förkortning av namnet Mustafa.



Da sutis (=att du inte säger nåt ) från 2008, handlar om vad som är bäst i livet, typ..


Sitter nämligen och lyssnar lite på låtar så jag passar på att dela med mig, även om det inte är på svenska eller engelska, de språk vi oftast får höra...eller ? :-)

Kram //Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0