Ett fint brev på posten

Hej,,idag fick jag en tidig födelsedagspresent av försäkringskassan! De har nämligen beräknat att jag fick för lite pengar i bostadsbidrag år 2007, så de tänkte betala tillbaka vad jag borde ha fått :-) Tackar och tar emot! Fantastiskt, eller hur? Det blev många hundralappar extra i kassan; gör att man blir glaaad

Spoil Alert!
Igår kväll såg jag och Amir revolutionary road med Leonardo di Caprio och Kate Winslet, den var jättebra! En riktigt bra film som jag kan rekommendera! Femtiotalet i filmen kunde lika gärna spegla hur livet är idag för många. Någon gång i livet kommer vi undra "Hur hamnade jag här?"  för vi har liksom  drömmar över vad vi ska göra med vårt liv men frågan är om de blir verkliga i slutändan? Är vi nöjda med vad vi har åstadkommit och hur många av oss går till ett jobb som de verkligen trivs med? I Leo Tolstoys bok Anna Karenina börjar han med att skriva "Alla lyckliga familjer är varandra lika, men den olyckliga familjen är alltid olycklig på sitt speciella sätt" vilket kan ses som ett svar på revolutionary road. Filmen väckte i alla fall några tankar hos mig om familj, äktenskap och framtid..

Imorgon har vi tänkt att gå på bio och se The Curious Case of Benjamin Button med Brad Pitt,, tror den är riktigt bra, 13 oscarsnomineringar minsann!

Nu ska jag iväg och ta en dusch och sen läsa på till morgondagens första lektion jag ska hålla i!
Wish me good luck!
Ha en fin kväll, Puss och Kram //Emina

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vet inte om det går att kommentera, tror inte att min kommentar på Carins inlägg gick fram till exempel... :( Men den filmen vill jag också se, RR alltså. Och gött att du varnade för spoilern, jag hoppade över det stycket. ;) Kram.

2009-02-04 @ 21:23:53
URL: http://salacious.blogg.se/
Postat av: Carin

Åå, dom filmerna vill jag också se! Dom verkar va jättebra. Du får ge en recension på Benjamin Button sen me. ;-)



Jorå, kommentarerna gick fram! :-)

2009-02-04 @ 22:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0