Monday bloody monday

Hellu!

Måndag igen efter en mycket lugn och nästan tråkig helg. Tobias åkte till fjällen tidigt i lördags morse och vi hann inte träffa varann innan han åkte - tråkigt. :-( Saknar honom väldigt mycket just nu, men på ett sätt är det skönt att man klarar av att vara ifrån varandra också. Även om det är jobbigt så har jag inte panik utan vet att vi kommer ses snart igen. Sen glädjs man ju verkligen när man väl träffas, man tar vara på tiden på ett annat sätt.

Kollade på Melodifestivalen i lördags. Skulle inte gjort det först tänkte jag, men sen hade jag inget bättre för mig. Jag kan bara inte fatta att af Ugglas gick vidare! Låten var ju inte alls bra! Och att den internationella juryn hade röstat fram henne??!! Jag fattar ingenting... Nästan så man undrar om de inte hade fifflat me telefonröstningen på nåt sätt, hehe. Jag tycker i övrigt att helt rätt låtar gick vidare ill finalen. Alcazar är bra disco/danslåt och Emilias låt var härlig. Det nya röstningssytemet suger dock. Jag tror inte att folk kommer rösta lika mycket längre och att SVT kommer förlora på det.

Vinkvällen hos mig i torsdags var mycket lyckad! Vi pratade och skrattade och hade väldigt trevligt ihop. Ost och kex är ju bara så gott! Man får aldrig nog! Fick två fina buketter med tulpaner, en av Frida och en av Caroline. Jag blev så överraskad och glad för det! Inte varje dag man får blommor. Och det piffar upp lägenheten så fint så.

        
Dukat bord med                          Vackra tulpaner
massa gott

Har nåt jäkla vägarbete pågående utanför mitt fönster och det är så störande. De har hållt på nu med sina grävmaskiner sedan i torsdags och sätter inte igång förrän sent på kvällen, runt nio-tio, och sen håller de på halva natten. Inatt vaknade jag två-tre gånger för att de höll på att gräva och borra och greja, så irriterande. Fattar de inte att man vill sova på natten och hur lång tid kan det egentligen ta?! De verkar inte göra nåt vettigt heller, bara gräva och gräva, sen lägger de igen hålet och gräver upp det igen kvällen/natten efter. Skumt!

Ha en trevlig kväll!!
Kram //Carin

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad gött att "min" bukett reste sej, blev orolig när dom nickade så snabbt. Haha. :)Det är alltid så mysigt att komma hem till dej, blir kul att hitta på nåt tillsammans nästa vecka också. Hej, puss, ses!

2009-02-09 @ 23:10:15
URL: http://salacious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0