Ny vecka, nya äventyr

Hela min eftermiddag har gått åt till att koppla om ca en miljon sladdar från en dator till en annan. Men jag lyckades få ihop det till slut och allt fungerar perfekt nu! Jag måste säga att jag ändå är ganska teknisk av mig. Ringde inte och bad Tobias om hjälp en enda gång. Kvarstår dock ett litet problem och det är att min skrivare inte vill fungera ihop med den nya datorn, är något med drivrutinerna tror jag, den går inte installera. Antagligen är skrivaren för gammal och passar inte ihop med windows vista. Får lösa det imorn på nåt sätt...

Helgen har för min del varit lugn. Jobbat lite, slappat lite, ätit gott och varit på handbollsmatch för 12-13-åriga tjejer (Tobias lillasyster spelade, mkt spännande och något våldsam, hehe. Hon gjorde typ 10 mål i matchen, skitduktig!).

Duggan i fredags gick bra (tror jag), jag hann iaf svara på alla frågor denna gång vilket jag inte alltid gör. :-S Och denna veckan kör grupparbetet igång. Känns intressant och kul och jag tror det kommer bli mkt lärorikt.

Hmm, jag är lite sugen på att testa mineralsmink. Tobias mellansyster Karolina kom hem med det igår, hon hade köpt ett startpaket med mineralsmink. Jag har kollat på det innan, men vet inte om jag vågar testa pga mitt extremt saharaöken torra ansikte. Å ena sidan tror jag inte det är bra för att jag har så torr hud och det kommer synas pga mineralpudret fast å andra sidan verkar mineralpuder bra även om man är torr för att det är naturligt och står att det är bra för känslig hud och jämnar ut. Svårt det där. Funderar på att testa det iaf och se hur det verkar...

Nu blir det kvällsmat!
Gonatt allihopa!
Kram kram //Carin

Kommentarer
Postat av: emina

hahah saharaöken torra ansikte :-) Roligt! Kan du inte testa i affären, fråga dom som jobbar om råd så du slipper köpa och sedan kanske inte använda?

Jag är också lite skeptisk, för jag gillar att lägga på foundation som en kräm liksom...så d täcker lite....aja...good luck anyway!!Puss

2009-02-02 @ 22:53:51
Postat av: Jennie

nyklippt hår är så skönt!

2009-02-03 @ 06:14:30
URL: http://ladyjenny.blogg.se/
Postat av: tekirch

Hej! Asbra blogg :)

Allt bra med dig idag?

Ska vi prenumerera på varandras bloggar på bloggkoll? Ha det gött i alla fall.

2009-02-03 @ 07:41:56
URL: http://tekirch.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag använder bara mineralsmink numera. Kanske jag sagt förut? Det funkar riktigt bra på mig, men huden har definitivt blivit torrare sen jag började använda det. Så jag brukar använda en ganska fet ansiktskräm under (eller över ibland, för det funkar faktiskt också bra tycker jag - då duttar jag bara på lite kräm ovanpå sminket) Resultatet blir mycket jämnare och finare än "vanligt" smink tycker jag. Tycker man lätt blir "fnasig" och torr av vanligt smink också. Men med mineralsmink är det annorlunda :) Men som Emina säger: testa först innan du köper - det gjorde jag.

2009-02-03 @ 11:40:52
Postat av: Karolina

Tjoho! Här är jag som köper mineralsmink för csnbidrag! :) Jag har också väldig torr hy så man måste först ha en bra kräm under. Men sen så är mineralpudret inte "torrt". Jag fick med olika borstar, och när man använder den ena bli pudret som foundation. Jag trodde inte mina ögon! =D Självklart ska du fråga i affären, om inte annat för att få rätt nyans osv.

2009-02-03 @ 13:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0