Donnerstag

kl 12.29 - i bibblan
Hej svej!! Har haft föreläsning och sitter nu i bibblan och ska försöka plugga lite. Har nämligen en mindre tenta redan på fre nästa vecka så jag tänkte vara ute i god tid för en gångs skull, hehe. Självdisciplin är annars något jag verkligen lider brist på. Ska sitta här en stund och sen går jag nog hem för att käka lite. Därefter blir det mer plugg och slutligen en runda neråt stan för att uträtta några ärenden.

Jag köpte en bok som är kurslitteratur innan i skolans bokhandel och fy f** vad böckerna är dyra - 600 spänn för en bunt med papper med tryck. Det är hutlöst! Dessutom var den det sista exemplaret så alla kommer inte ens kunns köpa boken, bra planerat  liksom. Först fick man gå hundra gånger och fråga efter den och den kom aldrig, men idag hade den äntligen kommit. Och sen har de inte ens tagit hem tillräckligt med böcker till alla som läser kursen för de flesta köper sin böcker där eftersom de är billigare. Snacka om tur jag hade som fick det sista exemplaret! Det är en engelsk bok så jag hade inte haft så stor lust att beställa den på internet och få vänta ytterligare flera veckor. Kurslitteratur är ett gissel alltså!

Nu är det bäst jag går in i läsesalen och pluggar lite så jag får nåt gjort.
Vi hörs senare!


kl. 15.24 - hemma
Nu är jag hemma. Ska värma lite rester strax. Korvgryta med senap och lök och ris, mums! Solen skiner lite ute och det är ganska torrt på marken, nästan så det känns som vår, fast det är lite för kallt för vårkänslor än. Härligt med sol iaf!

Usch, jag har börjat känna mig lite lonely här i Götet för tillfället. Har lite hemlängtan fast jag bott här i 3 ½ år. Konstigt att jag känner så nu. Men det kanske är för att jag varit hemma en del på sistone över julen och sådär, därför känns det tomt att komma tillbaka till lägenheten alldeles ensam. Önskar verkligen att jag och Tobias hade bott ihop vid det här laget, men det är som det är. Skönt iaf att jag inte har så långt kvar i skolan och att jag kanske ändå kan flytta ihop med honom tidigare än det var tänkt från början. Hade velat bo närmare honom och närmare min familj, men som sagt det är inte långt kvar nu...

Oj, nu kurrar magen, dags att äta lite!


kl. 19.48 - hemma igen efter en runda på stan
Har precis varit ute på min dagliga promenad som idag gick ner om stan. Hade ett par ärenden att uträtta så jag gjorde det samtidigt som promenaden. Tog en sväng förbi H&M för det var 10 % clubrabatt där idag och jag passade på att köpa lite småsaker, bl.a. en sjal till våren, strumpor och ett armband. Ich liebe Ha und M! Bra grejer och billigt.
"Råkade" gå in på Gina Tricot också och shit säger jag bara vilket jäkla kaos det var därinne bland alla kläder! Huller om buller och värsta oredan, jag orkade inte ens ta i kläderna, det var så rörigt så det var inte ens nån idé att försöka hitta nåt. Gina är ganska bra och billig klädaffär, men ibland hatar jag verkligen den för där är oftast, även när det inte är rea, sån himla oordning.

Jag inser vilken vårens och sommarens trendfärg blir efter att ha passerat ett antal klädbutiker: nämligen korall och varianterna korallrosa / ljust orange / ljust rosa. Och det är verkligen en fin färg tycker jag. Ljus och lite pastellig och fin. Jag köpte ett par trekvartslånga byxor på rea i somras som är korallrosa och de kommer ju passa bra till våren, hehe. Hade ingen aning att förra årets byxa kunde bli så modern året efter. Köpte dem för att jag gillade färgen. Fast inte kul såklart om alla går runt med den färgen sen.

     


Nu blir det kvällsmat och slapp framför TV:n som gäller resten av kvällen.

Ha're gött!
Kram! //Carin

Kommentarer
Postat av: Erica

Oh du som passar såååå bra i korall! :) Det är din färg tycker jag fniss.

2009-01-22 @ 20:09:48
Postat av: Carin

Tack gumman! Jag gillar verkligen den färgen, very najs! Precis som turkos är din färg, hehe! ;-)

2009-01-22 @ 20:16:30
Postat av: Erica

Korall och turkos passar ju riiiiktigt bra ihop också ;) vårfärger hihi

2009-01-22 @ 20:24:58
Postat av: Carin

Ja, visst gör det! Eller korall och ljusgrönt (som du oxå gillar har jag för mig) är riktigt fint och vårigt ihop. =)

2009-01-22 @ 20:30:51
Postat av: Anonym

Grönt är min absoluta favorit! :)

2009-01-22 @ 20:56:35
Postat av: Emina

Hmmm vårens färger ja! Mina fina strumpbyxor i ljus orange passar då utmärkt!! Har nån tröja också i samma färg...hmm bra! Ja,,du passar i dom färgerna Carin! Kör på med färger i vår!! I love colors!!

2009-01-23 @ 16:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0