Tillbaks till verkligheten 2009


Jullovet är slut och ett grupparbete ska bli klart. Tiden går alldeles för fort.

Julen var i vart fall hur härlig som helst! God mat och trevligt att umgås med familjen. På julafton var vi traditionsenligt hos farmor och åt massa god mat och delade ut julkappar. Lite senare på kvällen åkte vi till min morbror för att mysa och ha trevligt de sista timmarna av julaftonen tillsammans med mormor och resten av min mammas syskon med familjer. Vi fikade och spelade julklappsspelet. Har aldrig spelat det innan, men det var ju skitroligt! Måste spelas fler jular.
Glömde ju nästan att skriva att jag var jultomte hemma hos min storebrors svärföräldrar på eftermiddagen. Haha, det var ganska kul, förutom att jag höll på att svettas ihjäl bakom gummitomtemasken, phew. Deras ena barnbarn hade dock lite bekymmer när han åkte därifrån...han undrade hur tomten kunde vara en tomtemor...för hon hade ju bröst, det såg ni väl!? Hahahah, jag som hade förklätt mig så bra och tagit på mig massa kläder och en extra kudde under tomtejackan och förställt rösten och allt, men brösten kunde jag ju tyvärr inte göra något åt, hahaha!

I helgen åkte jag skridskor ute på en sjö med T och hans familj. Fasen, va skoj det var! Hade verkligen längtat efter att få åka skridskor, det är ju så jäkla skoj. Åkte både i lördags och söndags. Fint väder, is, skridskorna på, varm choklad och kanelbullar - så himla mysigt! Så jag har verkligen varit friluftsmänniska i helgen och vilken träningsvärk jag har nu i benen, men det känns ändå bra. Vill åka mer skridskor så jag hoppas att kylan håller i sig.

          


Är tillbaka i Göteborg nu för att skriva ett grupparbete som ska in på torsdag. Men vi var effektiva idag så om allt vill sig väl är vi klara redan imorgon, vilket vore ganska skönt. Är inte så kul och vara i skolan när alla andra är lediga fortfarande pga klämdag och helgdag. Fast nästa vecka kommer jag vara ledig igen innan den nya kursen startar, får se fram emot det.
Jag har verkligen varit effektiv härhemma idag också. Jag har tvättat, dammsugat, handlat, diskat, bytt lakan och rensat ut lite gamla grejer. Så skönt när man har såna dagar då allt bara går utav farten och samtidigt är ganska roligt. Ska bli såå skönt att krypa ner i en sval och nybäddad säng, mmmm.

Gonatt!

//Carin


Kommentarer
Postat av: emina

hur vet man att det är okej att åka skridskor på en sjö, att den håller? Jag hade varit rädd att den spricker... Ser så mysigt ut! Har inte åkt skridskor på hur många år som helst....kanske ska göra det snart!

2009-01-07 @ 21:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0