underskatta inte varmt vatten

Hörrni, nu tog jag en lååång dusch, faktum är att jag tidigare inte kunnat det pga att jag inte haft varmvatten i mer än 3 minuter-och-sen-tar-det-slut-typ! Förrutom på morrnarna för då hade vi varmvatten i mer än 3 minuter, det hade väl inte hunnit ta slut? Men detta utnyttjade jag inte för jag duschar på kvällarna... Tänk att frukta att ta dusch för att du vet att du måste skynda på så snabbt, och att du vet att kallvattnet kommer ikapp, att det inte ens är värt att duscha! Men nog lyckades jag alltid och var lika förbannad varje gång i 2 månader! Började slå och gapa, ja ni kan ana...

Igår var vatten-mannen här, efter några klagomål, och tittade på rören i huset och sa att det beror på att någon granne dragit någon ledning fel till tvättmaskin eller nåt! Mother fuckers, tänk på oss andra! Efter varje kall dusch tänkte jag på somrarna i Bosnien och hur sparsam man måste vara med varmvattnet för man har endast en boiler (heter det så på svenska?) Carin kanske kommer ihåg, hon var hemma hos oss en sommar för många år sen :-) att man skulle stänga av varmvattnet när man tvålade in sig eller shamponerade in håret osv. (Inte för att hon gjorde det, hon gjorde istället så att vi andra inte hade varmvatten när vi skulle duscha)  ssshh är glömt Carin ;-) Nu har du kanske lärt dig nåt! Hahaha Seriöst, är inte alltid lätt att anpassa sig dit man kommer... :-) Nä nu ska jag lägga av! Hon var verkligen supereffektiv i duschen!

Pratade med Carin för en stund sen, hon kommer till Jkpg i nästa vecka en dag då vi ska umgås :-) Wohoo, ser fram emot det för vi har inte setts på hur länge som helst.... Can't wait Carin!!

Ska gå nu, vi hörs Hasta luegos mis colegos / Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0