Jag har aldrig varit såhär trött

Jag har nått det ultimata trötthetspointen eller vad jag ska kalla det för. Jag beklagar språket, jag kan inte tänka för som sagt; jag är trött! Idag på en av mina lektioner satt min handledare och lärare från lärarhögskolan. Jag behöver inte säga mer, eller? Med tanke på att det var måndag, första dagen efter en lång helg och sömnbrist pga oro hjälpte mig inte så mycket....Gick otroligt bra ändå måste jag erkänna...Självklart har jag saker som jag måste jobba på (det ser jag fram emot också) men vad jag fick höra idag som jag inte har fått höra tidigare är att jag är en entusiasmerande lärare - det ni!!

Jag tror att om jag fick välja ett ord som beskrev mig så skulle jag nog välja just det ordet, vilket betyder att jag är engagerad och bryr mig. Läraren som kom från högskolan såg mig precis som den jag är, vid ett tillfälle (utan att känna mig så pass väl) sa han ungefär att "du målar upp bilder för dem, du fångar upp deras uppmärksamhet, du är med eleverna och du berättar på ett målande sätt, lite som en teaterföreställning..." Jag håller med..Efter att ha pratat med honom var jag förälskad i yrket och såg en vision framför mig...Det finns inget bättre jobb! Jag har valt rätt!
Just nu när jag sitter och Planerar inför morgondagen har jag förlorat förälskelsen och förhoppningsvis så hittar vi tillbaka till varandra imorgon igen!

Nä nu måste jag se över morgondagens lektion, här kan jag inte sitta och slösa energi eller hur! :-)

God Natt kram //Emina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0