God Morning

Gud vilken skön morgon jag har fått ha idag!! Har sovit ut såå mycket som jag kände att det behövdes! Jag vaknade redan runt 09 men fortsatte att ligga i sängen fram till 12 och småsov hela tiden! Underbart,, nu är jag utvilad och känner att jag kan sätta igång om igen! Har haft en lång vecka med sena kvällar och tidiga mornar så nu är det helg och jag kan göra precis vad jag känner för!
Igår efter skolan gick jag till St Paul, känt gaydistrict, men finns också många judar, och promenerade runt där. Många vackara byggnader och fina shopping butiker. Jag köpte faktiskt ett par snygga stövlar där. Riktigt najs! Inte direkt billiga men det sket jag i för jag har inte unnat mig så mycket och jag ville verkligen ha dem...


rue saint-Antoine


när jag svängde in på rue de petit Musc såg jag det här mysiga caféet!!

Från Rue Saint-Antoine svägde jag in en gata som heter Rue de petit Musc och kom ut på BDV Henri IV och fortsatte mot Bastille. När jag kom fram vid Bastille tog jag Boulevard Beaumarchais där jag promenerade en stund men svängde sedan in mot det tredje arrondissmentet och en mindre gata. Promenerade runt i det tredje arrondissmentet innan jag insåg att jag hade kommit fram till det andra. Där väl satte jag mig ner och tog mig en kopp kaffe och tittade runt i min karta för att förstå hur jag hade gått... jag befann mig på Rue Saint-Denis...

Bastille, ett minnesmärke över 1830års julirevolution.

Jag gick runt i det andra arrondissmentet också för det är känt för börshuset, ett känt affärsdistrikt.

Bourse de commerce

Efter min promenad runt det andra arrondissmentet tog jag metron och åkte hemåt. Mina fötter var trötta och jag hade ingen kraft kvar. Dessutom skulle jag upp tidigt så det gäller att lägga sig i tid...

Igår efter skolan var det fantastiskt sensommarvärme här! 16 grader varmt och solen sken! Jag passade då på att gå lite runt i Parc de Monceau som ligger nära vår skola. Folk som satt och läste, joggade, tränade, umgicks...så fantastiskt. Lite tråkigt att vara själv en sån dag men jag var så trött så jag skulle ändå inte orka med någon!

Parc de Monceau



ett brudpar som tar vackra fotografier.....


En riktigt skön fredagseftermiddag.... Jag tog mig lite till Louvren och promenerade där efter min promenad i parken men jag var inte alls där länge för jag hade ingen ork, ville egentligen bara hem, ta en dusch och lägga mig i sängen!

Nu ska jag iväg och göra mig iordning. I eftermiddag blir det en teaterföreställning. Jag ska dit med några lärare och ev. elever. Ska bli kul, bra att det är på engelska för annars hade det inte varit så givande!
Ha det gött folk, ha en fin helg!

Kram //Emina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0