hit och dit


Underbart höstvärder i Gbg

I förra helgen var jag, som nämnt tidigare, i GBG,,jag var på besök hos syster. Vi hade en underbar tid tillsammans. På fredag när jag kom fram var vi på After Work, gick en sväng på stan och gick hem. På kvällen gjorde vi oss iordning och promenerade till stan, det var nämligen kulturnatta den 9 oktober så det fanns massor att uppleva; ljud, bild, teater, poesi, dans, besöka cafeér.. Vi var inte på så många ställen då vi inte hann, men vi gick en runda och det var rätt mycket folk ute, mysigt, lite kallt och tröttsamt efter en lång dag.


Lamija i en liten second hand

På lördag gick vi ut i det fina vädret. Vi började med att ta oss runt Majorna och besöka de småaffärer Lamija hade spanat in. Seconhands och lite annat smått och gott. För att inte avsluta där besöktes även köpcentrum med dess tjusiga affärrer. Jag kan inte påstå att jag hittade nåt speciellt men eftersom jag var ute efter några snygga stövletter hittade jag ett par som jag gillade och då köpte jag dem. Helt okej men mycket för torrväder och inte så mycket när det är regn och slask.

små mysiga affärer att besöka

från Åhlens, Nordstan, Gbg

På kvällen kom vår kusin förbi och det erbjöds hemgjord ansiktsmask, god mat, tjöt och film. När söndag väl kom var det dags att packa ryggsäcken och åka hem! Snabbt går det! Eftersom min moster och mamma inte kunde komma till Gbg bestämde jag mig för att ta en snabb visit till dem istället på tisdag!



mor og tante

Igår var jag på stan med moster från Danmark, men eftersom ynkliga Gvd inte erbjuder så mycket hade vi inte så många ställen att gå till....men en runda i affärerna kan man minsann ta sig och titta efter det som erbjuds. Jag kom tillbaka på kvällen igår eftersom jag hade en föreläsning idag. Nu måste jag ta tag i mina uppgifter som börjar strömma in från lärarna. Nu ska jag iaf inte någonstans mer, lite jobbigt att åka hit och dit hela tiden. Mitt nästa destination får nog bli till Paris :)
Skriver mer om det snart!
Förresten så var jag hos tandläkaren i måndags! Det gick oväntat bra!! Superbra nästan! Har som anat ett hål som måste fixas men det är absolut inget stort, ingen rotfyllning eller annat otäckt! Det är så litet att tandhygienisten frågade om jag ska ha bedövning, självklart ska jag ha det, hon påstod att det kanske inte behövdes i och med att det inte kommer göra ont... I don't give a shit, jag måste ha bedövning! Annars var det okej och de var nöjda, om de bara säger så vet jag inte. Jag ska iaf dit den 7 december igen för de hade ingen tid nu i oktober! Jeey! :)

Nu må jeg læse lidt! Have det så godt! // Emina



Kommentarer
Postat av: Carin

Looks like you had a wonderful trip to Gothenburg (and Gislaved)! Lovely! Very stylish shoes you bought there. C ya! Kiss kiss

2009-10-16 @ 11:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0