Tja

Är så fruktansvärt förkyld, att jag är igång hela dagarna gör det bara värre tror jag! Idag var jag i skolan fram till 19.10, kom hem lagom till Vänner och nu sitter jag med en kopp te med mycket honung och ska vila. Är så trött, men har inte tid att vila just nu när det är så mycket att göra! Idag var jag på Sandagymnasiet, träffade den klassen jag ska ha i Historia B nästa vecka för att komma överrens tillsammans vad de vill läsa om med mig de 5 kommande veckorna. De röstade fram att vi ska läsa om Sjukdom och Läkekonst genom tiderna, vilket är ett bra ämne jämfört med Kina, Mittens Rike som förlorade med en röst! Puuhh..kan inte så mycket om Kina nämligen....Sjäv gav jag dem förslag på att vi kan läsa om och fördjupa oss i Klädmodet, förr och nu, men de var inte så intresserade, tyvärr...annars hade det varit roligt!

Nu måste jag bara planera nåt roligt och läsa in mig på ämnet, har till på torsdag på mig, då ska jag ha min första lekton, Can't wait! :-) I love teaching!! Jag ska även ha en klass i religion A, där vi ska gå igenom hinduismen och sist en till klass i Historia C, men där ska jag träffa klassen nästa vecka och vi ska bestämma tillsammans vad de vill fördjupa sina kunskaper i! Så nu har jag lite att göra, men är spännande, kommer lära mig så mycket under dessa veckor!

På lördag är det alltså fest, ser fram emot det, har inte varit ute sen Nyår! Nu kommer suget fram...Min lillebror kommer eventuellt också, kan bli roligt. Vi frågade storasyster om hon också vill komma men hon stannar gärna i Gbg och tittar på filmer nu när det är filmfestival! Så jag förstår, hon är filmfanatiker! Imorgon är jag nämligen ledig från föreläsningar så jag ska iväg till stan och se om jag inte hittar nåt fint att köpa mig, det var länge sen jag köpte nåt sist....har abstinens!

Sist men inte minst så vill jag tipsar om en enkel men god mellanmål, kvällsmål eller whatever som jag lagade igår på kvällen: Varma mackor! Var så länge sen jag gjorde det, är lite trött på vanliga mackor på kvällen så jag körde den i ugnen istället, blir krispigt och gott att serveras med en cliq creme fraiche och majskorn...

 
Jag hade mögelost, tonfisk, körsbärstomater, ost och lite kryddor

Nu ska jag ta och titta på TV en stund,,kommer säkert somna innan 22! Ha det bäst så länge så hörs vi!!!
Kram // Emina


Kommentarer
Postat av: Jennie

det såg gott ut!

2009-01-30 @ 20:37:23
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0