middag och körsbär


irresistible!
Dagens middag består av lax med cantadou med smak av pepparot, färsk potatis och hemgjord kallsås!
Lovar att det inte kan smaka bättre!! Receptet follows:

              Lax:
  • salta och peppra laxen
  • bre på cantadou med smaken pepparot
  • cayenpeppar efter smak
  • riven färsk pepparot, strö på laxen
             Sås:
  • crème fraiche
  • majonäs
  • bostongurka, rätt mycket; ta nån sked
  • dill
  • lite vatten för att tunna ut såsen
  • salt om så behövs

Allt efter smak och behov!
Serveras med kokt potatis! Mycket enkelt att tillaga men såå fantastiskt gott!!

Det här inlägget skulle jag ha skrivit igår för det var egentligen igår som jag lagade den här rätten. Trodde att min dag skulle bli sådär tråkig men efter ett samtal från Sanela igår runt 13.00 gjorde min dag till en rätt bra och rolig dag! Vi var och fikade här på Torpa och bestämde oss sedan för att gå till Blomsterlandet för att kolla in lite blommor. Efter ett tag insåg vi att det fanns rätt mycket att titta på och efter ca. 1.5h kom vi därifrån! Därefter åkte vi till Sanelas svärföräldras kolonilott i Huskvarna för att gräva fram lite potatis, lök, sallad och annat gott. Med den vackra utsikten över vättern stannade vi där rätt länge. Åt lite frukt som fanns på plats, pratade med de trevliga grannarna, plockade blommor och till sist klättrade upp i körsbärsträdet för att plocka körsbär! Minns inte sist jag kättrade upp i ett träd men det var iaf mycket roligt,det väckte minsann gamla barndomsminnen! Som barn tyckte jag alltid om att klättra i träd och var lite av en pojkflicka. Nu efter en ryggskada i bagaget efter lek och klättring med lillebror var jag lite rädd för att orsaka något liknande...så försiktiga var vi!

Efter besöket på den vackra kolonilotten åkte vi hem, jag lagade min middag och pustade ut lite. Sanela kom tillbaka och vi umgicks lite till på kvällen. Till sist kom Amir över rätt sent på kvällen för att vi skulle titta på Duplicity med Julia Roberts och Clive Owen. Hurvida bra filmen var kan jag inte säga för jag kan inte påstå att jag har sett klart på den! Jag däckade efter 1h slutkörd efter en lång dag!

                              delicious!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0