Hemma


Hej, har varit hemma nu i Gvd sen i tisdags. Har haft fullt upp hela tiden..Det är alltid så när man
kommer hem på besök, men gött är det ändå!

Just nu sitter jag i köket medan mamma rullar vindolmar - japrak!! Mmmm Vi var så sugna på det
då vi pratade om vad vi var sugna på och inte hade ätit på ett tag! Mamma frågar alltid vad vi vill att hon ska laga :)
De innehåller potatis, lök och ris i tärningar med kryddor så som färsk mynta och rullas i den gröna
mangolden som vi har på kolonilottet! Mmm jättegott!! Eftersom receptet är långt och komplicerat tar vi inte med det!



Det är så underbart att ha sommarlov! Jag gör inte mycket förutom att bara tar det lugnt
och läser skönlitteratur som jag inte har hunnit med under året! Jobba lite också :)
Jag ska boka in resan till Bosnien de närmaste dagarna! Jag åker förmodligen
den 20 juli och stannar 3 veckor. Ska bli underbart! Saknar mitt underbara hemland nu
jättemycket, havet, värmen och vårt hem nr.1!

Ett klipp som jag kanske har delat med mig av tidigare, ju mer jag tittar på det desto
mer vill jag åka! Detta är ett klipp just för turister där de visar olika städer i Bosnien
med kultur och vad man kan hitta på där...

Jag åker hem imorgon för då jobbar jag natten, sen kommer jag nog tillbaka igen
nästa vecka då min moster från Danmark kommer, men även syster!

Ha det bra! Love
Emina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0